Sjukis

Plutten är fortfarande tussig. Ögonen varar och rinner hela tiden och igår kväll fick han feber med. Stackarn. Men idag är han feberfri, än iaf! Det har varit skitjobbigt att få honom att sova inne på dagarna, har fått hållit på i timmar! Men idag la jag honom i vagnen inne, och då somnade han direkt! Haha.. Idag går jag in i vecka 30. Sjukt!


Lucas 22 månader!

Idag blir killen 22 mån, snart 2år! Helt sjukt vad tiden går!


Blogg till bok

Många undrar hur jag gjorde bloggen till bok, SUPERLÄTT, gå bara in på bloggtillbok.se och välj blogg, inlägg och datum gör en framsida, och baksida och sen är det klart! TIPS!!! Välj utan sidbrytning, annars byter den sida efter varje inlägg, och då blir det fler sidor=dyrare! 
Tar ett tag innan den sparas, och du får se hur din bok blev. Tyvärr kostar det rätt mycket, jag betalade nog 640:- bara för år 2010... Men det är kul å ha allt utskrivet i en bok! :)

Varför det inte gått att kommentera mitt inlägg om det, lär väl vara att det inlägget kom från blogg-appen... Den är ju så jävla bra! :S




Beredskap

Blev kvällsjobb för min del idag så Jocke får äran att hämta Luc! :)
Idag flyttade Marita ut från mitt rum, snart börjar väl flytten för oss alla här på jobbet. Stora förändringar på G!!
I helgen har vi bjudit på middag, och sen mest bara tagit det lugnt. Lucas fick åka skoter, vi fick lura på honom, han vägrade först, men sen när vi väl åkte gick det bra! Han är så feg för att testa saker för första gången! Lika dant var det med snowracern, ville inte åka i backen, och nu tycker han att det är superkul! Min lilla fjant! ♥
Till helgen ska J till Åkersjön, åker nog på tors redan. Gunilla ville ha Lucas någon natt i helgen, så jag kan sova och pyssla med annat. Kan nog bli rätt skönt, men ändå tomt att sova ensam... Har ju rätt mycket som jag vill göra hemma... Fixa klart Lucas album tex... Kan ju vara skönt att ha det gjort, innan nästa plutt kommer!

Igår fyllde min lillebror 16år, tänk va tiden går! Får övningsköra å grejer nu! :)
Magen växer, är nu inne i v29. satt och skrev av schemat på jobbet, och märkte att jag bara har 2 kvällsveckor kvar, sen går jag på föräldraledighet!!! :)

Kallingar på fel ställe?:



I helgen har delfin-filmen gått varm... :



Vinterlek:


Blogg till bok

Idag fick jag mina böcker, från blogg till bok! Riktigt nöjd faktiskt! Roligt att ha allt utskrivet, tog denna gång endast år 2010, då Lucas föddes! Tänkte ta år för år, när man har en slant över. :) 

  


Trött

Min son har varit omöjlig att lägga nu, förr gick det så bra, han åt välling i soffan och sen somnade i sin säng. Nu får man ligga i ca 1 timme med honom i våran säng innan han somnar! Lägger man ner honom i sin säng så slutar det med att allt, sängkläder nappar nallar ligger på golvet... Det är precis som att han inte är trött när han lägger sig.. Så får man typ släpa upp honom på morgonen!
Måste se över sovtiderna på dagis, har ju sagt att han kan sova så länge han vill tidigare eftersom det inte varit några problem att lägga honom , men nu får vi nog tänka om! Ikväll ska bi börja kvällsrutiner lite tidigare.


Jocke 32

Idag fyller bästepappan år! Så det ska firas!!! ♥



Igår gjorde han smårgåstårta, och vi städade. Lucas har börjat envisats med att ha mössa innne, och nu även halsduk!! Haha, trodde det var tonårsfasoner! :)


Plutten i Thai

Fick några fina bilder av mamma från thai på Luc som jag tänkte visa. De första är lite roliga, första dagen vid poolen vågade han knappt bada, utan ville hellre stå vid kanten och sparka i bollen i vattnet.



Har även beställt nytt kort på kort:


Mammas cooling!

I helgen har vi fått massor gjort! Flyttat ner massa kartonger till källaren från förrådet, dom ska bli Lucas rum, rensat bort gamla saker som aldrig används, men än är det inte klart! Mer grejer måste bort, har inte plats för allt! Lucas rum kommer att bli litet, så måste dra ner på leksaker som inte används med. Säng skulle vi få låna en växtsäng av Åsa, och sen ska vi köpa bord och stolar, den någon byrå för leksaker. Men det är som sagt lite att göra innan det blir en tripp till Ikea igen! :)
Vi va en sväng i backen i söndags med, och åkte snowracer och tittade på alla duktiga barn som åkte skidor.
På kvällen så gjorde vi Milkshake! Mumsigt!


image descriptionimage descriptionimage description


CLARA-STINA 4ÅR!

Idag är det mosters troll som fyller år! Stora tjejen! ♥
(tog en bild från Madde, hade inte så många bilder på min dator på prinsessan)


Vackra vinterland


Lång helg!

De va skönt med långhelg, har varit på kompa och hälsat på Helena, Rich och Freja, ätit massor av god mat, haft mysdag med Nora, varit ute i vintervädret och fotat lite, och städat bort julen.
Lucas tyckte att det var roligt att hjälpa till att ta bort tomtar och alla julgranskulor, men nu i efterhand så pratar han ofra om tomten som stog i fönstret... :)
Lucas fick även en julklapp av snyggMarita, en fin stickad tröja. Perfekt nu när det är så kallt ute! Tackar, tackar! ♥

Jobbar sent i veckan, så börjar inte förän 10.15, skönt med sovmorgon! Lite bilder från helgens mys.


BM

Kunde inte ta prover som tänkt, utan tog stick i fingret och kollade endast blodvärdena idag. Behöver äta järntillskott, hade värde på 110, och man bör ha minst 123. Förhoppningsvis blir man lite piggare med då! Blodsockret låg på 4 (?) tyckte jag hon sa, så det är ok. Hjärtljud 148. Tror att Lucas låg på samma första gången vi hörde! Vikten då, ja 64 kg. Det är alltså 6 kg sedan inskrivningen.... Magen är även mycket större, högre än sist. Bebis ligger ända uppe vid revbenen på höger sida. magmått kan det varit 27 cm. Alltså över det "normala "strecket. Förra graviditeten låg jag under det normala hela tiden. Lite skillnad alltså!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

100 dagar

Hej å hå va tiden går! Idag är det 100dagar kvar till BF!
Imorgon ska jag till BM och lyssna på bebis! ♥


Lollo och Bernie

Lucas favoriter från Ving. Tjatar om "nonno" (Lollo) och "nonno dansa" hela tiden! Igår visade vi Freja dansen med, hon verkade också digga Lollo och Bernie! :)

 



Trummis

Lucas fick trummor av Åsa och Reine och barnen i julklapp.

 




Åker skoter:



Igår hade han sådan växtvärk i benen, så han bara grinade och sa "ajajaj" och tog sig på benen, så han somnade inte förän 22 i min famn i soffan... Han har haft det flera nätter nu i rad, men igår fick han alvedon. Så jobbigt, och vet hur ont det gör för jag hade mycket växtvärk själv när jag var liten, och det går ju inte att göra något åt det... :( Stackars plutten..

Nu är Freja i Stugun med, så ikväll så ska vi dit och busa!:)

Det har kommit riktigt mycket snö nu, och idag sken solen och det va riktigt vackert ute!


Klätterapa

Min lilla skrutt klättrar och ska stå på allt.


V.26

Hat inte lagt in någon magbild ännu, men här kommer den första! Tycker själv att jag har blivit gigantisk redan, så undra hur jag ser ut när det är dax... På tors är det dax för besök hos BM.


Wilma 11-01-01

Igår tittade Wilma ut, så nu är jag stolt moster till 4 små hjärtan!!


Bebis BF 120413

Vi fick ju även se på liten igen, tittade mest på hjärtat och det såg bra ut! Så förhoppningsvis inget hjärtbarn iaf! :) Tänk att det är bara 14veckor kvar! ♥


Jul och nyår

Efter några timmars uppdatering med bilder från Thailand, så tänkte jag fortsätta ett kort inlägg från julen och nyårsafton.

Julafton. 
Som vi spenderade på kompa!



Lucas fick många fina klappar, och vi med!:) God mat och en mysig julafton!!
Juldagen var det middag hos Mildred och Gunnar som vanligt. Tänk, skönt att vi inte blev less på julmat, som man brukar kunna vara efter ett par dagar... :)

Nyår.

Middag hos Carola och Daniel. Underbar mat och trevligt sällskap! Lucas höll sig vaken tills efter tolv, så vi såg raketer, och efter det åkte vi hem. Då va han less och sa "hem" och "nej pang" hela tiden. Han ville inte se mer raketer och ville åka hem. :) Sötnöten! 


Snacka om bloggtorka men här kommer ett inlägg om semestern!

Har ju massor att skriva om, men har bara inte orkat...

Thai var underbart, vi var totalt 15st som åkte. 
Resan ner gick kanonbra, Lucas va snäll både i bilen, och på flyget. Han va så trött när vi klev på planet runt 13-14 så somnade så fort vi hade lyft. Vi hade med oss ett litet täcke som vi bäddade på golvet så han kunde sova.


När vi var framme var det mitt i natten, svensk tid, och i thai tidigt på morgonen. Så när vi var framme på hotellet så åt vi frukost, och la oss vid poolen. Dagen blev riktigt lång! De flesta av oss hade inte sovit nåt på hela natten, så antingen somnade man i solstolen, eller på rummet. :) Tur var att Lucas sov lite på flyget iaf! Hotellet var jättefint, stort och barnvänligt med många pooler.
 
Det tog bara någon minut att gå ner på stranden som var helt underbar! Skön sand, och varmt i havet! Det var bara första dagen som vi låg vid poolen på hotellet, för sen spenderade vi nästan alla dagar vid stranden! 

Lucas var lite rädd för vågorna i början, men efter några dagar så gick han ut själv. Dock endast så han hade vatten till knäna, och det var ju skönt! :)

På kvällarna innan vi gick ut för middag var det alltid något på hotellet för barnen, som vi såg lite på. Lucas tyckte det var jättekul, och fick genast 2 favoriter, Lollo & Bernie. Han kallar dem för Nonno. Han fick två mjukisdjur, som såg lika dana ut, som han släpade med överallt! :)

 
Han mumsade i sig vattenmelon varje dag, och favvolunchen blev pancake med nutella och strössel. Annars var han inte så sugen på att äta så mycket.. Barnmatsburkarna vi hade tagit med åt han upp de 5 första dagarna, skulle ha tagit med mer... Men huvudsaken var ju att han fick i sig vätska.


Vi åkte på en båtutflykt, till en paradis ö, båtresan var mindre rolig, höga vågor och en rätt liten båt. Vi åkte runt hela sydsidan av Phuket så det var en lång båtresa. Men väl framme var det jättefint. Vit sand, och fina fiskar som man kunde mata med bröd. Det tyckte Lucas va jättekul!

 
Var meningen att vi skulle åka och äta på en annan ö, men jag Jocke och Lucas hoppade av vid fastlandet och tog taxi hem. Pallade inte att åka båten hela vägen hem igen. Resten av gänget åkte båten hem.

Vi hade kanonväder, och det kom lite duggregn en kväll, och en dag, men då passade vi på att besöka Phuket aquarium, Phuket ZOO, och templet. Jocke va iväg och dök den dagen.



Annars så har vi shoppat på nightmarket i Phuket och på lite andra ställen.
Fick pengar i julklapp av mammsen och pappsen att shoppa för! Det tog tid innan det var slut, för allt va så billigt!:) Men fick med mig bla: väskor, plånbok, kläder, solglasögon, och lite julklappar hem!

Jag skulle lätt kunna åka tillbaks till samma ställe, var perfekt för barnfamiljer. Lugnt och skönt, och ville man ha lite mer liv och rörelse så tog det bara ca 10min med taxi till Patong.
Skulle nog dock välja att stanna en vecka till isf :)


RSS 2.0