FREDAG!!!

Så jävla skönt!!! Jobbar bara till 14.00 idag, ännu bättre!!!
Igår när jag kom hem så gick jag direkt till ICA, hämtade ut paket, från telia, trådlöst internet, men det va ett jävligt stort paket!!! Tur att min lillebror följde med och hjälpte mig att bära! Köpte även fisk! Fiskarn stog ju utanför ICA, Så 3 st makrill-filéer, och lyxiga 2st  röror!! Smarrigt!!!
Mamma hade ju såklart lagat mat, blev potatis och korvstroganoff! Det kommer bli trist när mamma åker, det är rätt skönt att komma hem efter jobbet, och ha maten klar! =)
Efter maten, tog jag en dusch, sen kom Alex och Nisse hem och började kolla på en film, så gick jag och mamma till Åsa och Reine... Drack lite vin, och Maddis cider, och snackade dynga!

Ikväll är det middag hos Carola och Daniel!

Snyggot har fixat en fin header till mig, så ikväll får ni (kanske) se en helt ny pimpad blogg!
Va tvungen att sno bilden från snyggots blogg! =)


mys

MMS

mys


nu ville Madde att vi skulle u

MMS

nu ville Madde att vi skulle umgås och dricka nån cider!


Torsdag...

Igår så åkte jag,mamma och Thim till stan för att shoppa lite! Jag hittade lite presenter till:
födelsedagsbarnet
farsdagspresent
till min underbara Jocke
till min snygga storasyrra
Thim
lillebror
till en liten tös som ej kommit ut än...
Bra att vara förberädd!=)
Till mig själv köpte jag bara vantar, 2par fingervantar, och ett par tumvantar, och olika diadem! Gjorde ett kap, va in på skopunkten och hittade ett par fodrade "basketskor"(nästan lika dana som mina) till Thim för 29kr!!! Synd att dom bara fanns i storlek 31 och 32, annars hade jag köpt till Eric och Casper med...

När vi kom hem så hade mamma, tidigare på dagen, gjort klart maten så det var bara att slänga in formarna i ugnen, det blev fiskgratäng med mos! Åh, så gott det var!!
Nu till det värsta som hänt på lääänge!!!
Vi skulle fika, fixade kaffe, och gick och satte oss i soffan, så frågade mamma om vi hade någon termos... och det använder vi så sällan, så jag visste att jag  hade en gammal som låg i skåpet, som tidigare legat i kartong i Reines garage... Nog med det, vi hällde upp kaffe, och kollade på tv...
Tog en slurk kaffe, och ser att det ligger något i mitt kaffe!!! Jag höll på att när jag såg vad det var!! En SPINDEL!!!!! Med långa feta ben(!)
Jag höll på att spy... Fy fan va vidrigt det va!
Jocke fick hälla ut kaffet, och jag bryggde nytt, och använde INTE termosen, utan hällde upp i större, NYA koppar.... haha... Jag tror jag drack ½ liter vatten efter slurken med mitt välkryddade kaffe!!
Jag pallar inte med spindlar,varken levande eller döda...

Onsdag...

Jahapp, halva veckan snart klar, slutar tidigare idag med! Tänkte åka till stan en sväng idag efter jobbet!
Igår när jag kom hem, hade mamma och Thim gjort piroger! Vi hade planerat det dagen innan, att vi skulle hjälpas åt, men allt var redan klart när jag kom hem! =) Och Alex fixade sallad!
Efter det tittade Thim på bolibompa, med Hoffa i knät, och vid sju somnade dom...
Sen kom Maddis och Åsa och fikade kaffe och bullar och vi tittade på rosabandet galan! Ringde även in på en tävling om en rosa bil! Haha, men jag var ej en av vinnarna... Synd...
Mamma hade köpt leksaker till Hoffa, avmaskningsmedel och lite annat igår.. Jag fick även 2 uteblommor, som luktade citron!=)
Vi gick även in i lägenheten och satte upp nylackade luckor! Påtal om luckor, glömde helt bort att jag skulle lägga in bild på köket, sorry Anna, men det kanske blir ikväll!=)
Tänkte kanske ta och köpa en pressi till min syster i stan idag! :D
Jag stal en bild från hennes blogg, på mig och min underbara systerdotter! ♥


Och tog även några av hennes bilder från "förfesten" i lördags!:D


Nisse va ju hundvakt i helgen, till Mathias och Erikas bäbis! ( jag tror att ni får köpa en napp till Nessa!:) )


Problem...

Humm.. vi har lite problem på jobbet, vissa telefoner fungerar inte... Och det är kö... Så har bara tagit 2 samtal idag... Helt sjukt...
Igår så hade mamma bakat bullar,som sagt, när jag kom hem... Felicia och Carola var också där, och tillstlut kom Victoria och Daniel med, så vi fikade nybakda bullar, kaffe och saft!

Middag hos Åsa och Reine igen, pannbiffar och potatismos... Mumms!
Efter middagen gick jag,mamma och Thim hem, duschade och sedan satt och mös i soffan... Hoffa var såklart med! Thim somnade i soffan vid 19.00, med Hoffa i knät...
Sen efter ett tag kom Jocke hem, då fick han bullar och mjölk, och sen fick han busa med Hoffa, så han skulle bli trött tills vi skulle gå och lägga oss! Han har blivit en riktig tuffing!! Han har varit ner på nedervåningen och kikat runt nu med! Men han håller sig helst uppe, och det är nog bra! Där är han ju van att vara...
Mamma skulle köpa avmaskningsmedel i stan, och lite mer leksaker till honom, han har redan pajat råttan som vi fick med av Emilie, eller svansen är av.. hehe..

Pratar just nu med Lillis på msn, den snärtan är ju i Thailand... 35grader varmt...

Anna har efterlyst lite bilder från vårat hem, speciellt köket, så tänkte att jag kanske skulle ta och fixa det ikväll!?!

nu myser vi i soffan och titta

MMS

nu myser vi i soffan och tittar på tv! Det luktade nybakade bullar när jag kom hem! Det är skönt att ha mamma hemma:)


Tänkte jag skulle uppdatera lite...

Fredag: Jobbade till 18, sen stack jag hem till Åsa, hälsade på familjen som kommit, och sedan hem till svärföräldrarna för att äta middag och fira Helenas 26årsdag!
Efter middagen, hem till Åsa, satt och drack vin och det blev nog rätt sent innan jag gick och la mig...
Lördag: Vaknade runt 11.30, Thim kom och myste lite med mig innan vi gick upp och fixade frulle!  Åkte och hämtade Hoffa ♥, gjorde oss iordning, sen hem till Åsa och Reine på middag,sminkade Madde, och Åsa, och sedan nattade barnen, och gick hem till mig, drack en grogg och en mjölkdrink, sedan ner på nornan för dans, musik, mer alkohol, och träffa folk! Va en lyckad kväll! Madde dansade nog mest av oss.. hehe...
Söndag: Vaknade rätt tidigt, låg och busade med Hoffa i sängen, och sen gick vi ut med barnen till lekparken, och upp till linbanan vid skolan... Härligt väder!
Söndagen var väldigt lång, och jag tror att vi alla längtade tills man fick gå och lägga sig.. Haha.. 
Alex hade hyrt IronMan så vi tittade på den, och mamma gjorde varma mackor och te! Hoffa vågade sig ut från sovrummet, och lekte runt i tvrummet och låg i soffan och myste med oss!
Idag är jag så himla trött... Vaknade innan Jockes alarm gick av... Thim hade lite problem att sova tror jag! =)
Idag jobbar jag 8-14, så tar ingen lunch, så jag kan spendera så mycket tid som möjligt med mina nära,och jobbar även så onsdag och fredag med!
Idag skulle min mor baka bullar! Vilken lyx!


nu är han äntligen här!

MMS

nu är han äntligen här!


fint väder!

MMS

fint väder!


vi fick lite panik igår inför

MMS

vi fick lite panik igår inför besöket,så vi tog och smackade upp lite tavlor! Så här ser de ut i sovrummet nu...


jocke har köpt lite kattgrejer

MMS

jocke har köpt lite kattgrejer,så nu är det mest mat och lite annat som saknas! Sen är Hoffa välkommen till sitt nya hem!


här ska min mor och Thim få so

MMS

här ska min mor och Thim få sova!


Lillis...

Kl 16.30 åker min lillasyster flyget till Thailand... Fy fan va avis jag är...


Usel på att uppdatera...

Men har inte så mycket att skriva om.. :S Spelar mest "bubble shooter", vi har en liten intern tävling här nu, alla runt omkring sitter och spelar.. hehe..
På fredag kommer min familj, längtar!! Och på lördag ska vi hämta Hoffa!!!
Jocke va i stan igår, och köpte kattlåda, sand, klösbräda och lite annat! =)
Nä, jag måste köra vidare...
Puss

P.S Grattis till Emilie som förlovat sig med sin Anders! All lycka till er! D.S


åh:) jag har fått en present f

MMS

åh:) jag har fått en present från min lillis! I love it!! Det blir te supen-blåsan!! Älskar dig min syster!!


I kick ass!!!



Någon som har fått bättre? Vi kör förfullt här, jag,Gåije, Daniel och Anna, och jag leder, med hela 199 700poäng!!!


Hoffa!

Nu har vi precis kommit hem, har varit och hälsat på Emilie, och hennes söta katter! Äntligen fick vi träffa Hoffa! =) Han var så söt, och jag tror att Jocke också tyckte det, fast han inte vågar erkänna det än...=) Han satt mest och lekte med kattungarna hela tiden! =)
Emilie är en helt underbar människa, hon är verkligen en Catwoman!!! Fanns det fler människor som Emilie, så skulle ingen katt (eller något annat djur) behöva lida, eller fara illa!!! Jag beundrar henne otroligt mycket!! Du är en vänlig själ, du Emilie! =)
Va upp till Åsa och barnen en sväng efter det,fikade och pratade massa dynga...=) Tänkte ta och bjuda hem Mellis imorgon, blir så sällan man ses nu när hon slutat på jobbet...:S Bara inte lill-tösa har hittat ut än!=)

Det gick bra å ta cellprovet iaf, kändes typ...INGENTING! haha, och jag som varit orolig att det skulle göra ont... :P
Bilden på klänningen inte kommit fram än, jag skickade den på lunchen, men det tar ju sån tid....
Så här är den!=) Jag tycker jättemycket om den! Och det blir den blåsan som får sitta på mig på te supén!!! I love it!! Tack så himla mycket Lillis!!! I ♥ you!



Den är lite skrynklig nu, slet bara upp paketet och hängde upp underbaringen på engång! ;)

Nu ska jag ringa sisterMaddis....

s

MMS

s


Sms...

Lillis ringde nyss, men jag satt upptagen i telefon, så tryckte upptaget... Strax efter kom ett sms från
A: "Vad har du för storlek på klänning på gina tror du?puss"
S:" S eller M, beroende på om dom är små..."
A: "Men typ 36 då?"
S: " Ja, tror det...haha.."
A: "Okej, då får du snart ett paket på posten  =)"
S: "Men... varför?? Du är för söt du =) puss"
A: "För att du måste ha den! Den är jätte söt=), vad har du för adress?"
S: "Gjurdsväg 5"

Jaha, då har man ett paket på g... I love my lillis!!! ♥



Igår fixade vi mat, och under tiden firren va i ugnen så bakade jag muffins med choklad-bitar...  Åsa,Nisse och Nora kom förbi, och det slutade med att Noris stannade hos oss medans Åsa och Nisse åkte hem!! Hon fick äta fisk med oss, hon satt i Jockes knä och åt med fingrarna från hans tallrik... Hahaha.. Filmade lite, så kan försöka lägga ut det sen...

Sen kom Åsa och pojkarna och vi fikade nybakta muffins,kakor, saft och kaffe! Tyvärr var ugnen så varm, efter fisken, så muffinsarna blev lite brända... :S Men de gick att äta..
När dom gått hem så diskade jag, och tog sedan en dusch, och efter det tittade jag på gossip, och heroes....


Kom till jobbet idag, och fick se en rolig sak... =) Min granne här på jobbet,Söta Anna, hade ritat av mig!=)


Hon är duktig hon, den där Anna! =)

sego...

Jag är hungrig... Tog fram fisk på lunchen, min gubbe va på sånt dåligt humör igår, så tänkte att han skulle få sin favvomat idag... Men det tar sån tid, och jag är jättehungrig! ad ska jag göra?
Skickade nyss en bild från mobilen, men det verkar ta sån tid innan de kommer fram nu`!?!
Igår hämtade jag Eric efter jobbet, vi gick hem och lagade mat, sen gick vi en sväng på ica, och efter det så satte vi oss och ritade! Hahaha.. Jocke fick 2 mästerverk gjorda av mig och Eric! Han blev lite gladare av det tror jag...
Nästa helg kommer min familj,( Minus Pelle och Angelica...) Det ska bli kul! =)

Marita busar fortfarande med mig på jobbet.. Nu när jag kom tillbaks efter min sjuk-vecka, så kunde jag inte logga in med mitt kort, och jag kunde inte förstå varför... MEN, såklart hade Marita varit där, och satt en tejpbit på kortet... hahaha.. Sen hade hon även dragit ur sladden till telefonen, så när jag fick mitt första samtal, hörde jag inget!!! BUS!

Nu slutar jag snart... Ha en trevlig kväll..

Tillbaks...

Yes, då var man back!! Tur för mig, för vi fick tårta på jobbet idag!! Min favvo, prinsesstårta! =)
Ryggen är stel, fortfarande lite ont, men annars är det bra! Har mest tagit det lugnt i en heeeel vecka! Men, men nu är jag på spåret igen! Och ser ut som en (någorlunda) frisk människa igen... (Lite mascara gör susen!)
Måste nog ta och beställa massage-tid, va länge sedan nu, och massören på jobbet kommer visst inte tillbaks...
Saknar Melina på jobbet nu bara.. Missade hennes sisda dag innan hon blev mammaledig... Missade även festen... 10-årsjubileumet... Men,men.. Jag är rätt säker på att det blir fler fester! =)
Idag ska jag hämta upp Eric, han har saknat mig, och ville vara med mig idag! Sötnos...♥
Jocke skulle ändå inte vara hemma när jag slutar, skulle fixa några grejer, så det blir skönt med lite sällskap!
Jag har inte direkt fått så mycket gjort under veckan.. Men igår så fixade jag lite iaf, fixade in kläder i garderoberna, sorterat bort kläder som jag inte kan ha längre(!) och en massa annat pyssel...
Pratade med systrarna i helgen, och dom skulle på fester båda två... Kul för dom!!!!!!!! =)

Vad har ni pysslat med då?

Gardiner på plats! Igår va det

MMS

Gardiner på plats! Igår va det superkul! Det blev en massa duktiga tjejer som serverade,och jag tycker det gick galant! Alla var Så nöjda! En lyckad kväll!


har man varit snäll på stan få

MMS

har man varit snäll på stan får man choklad! Nu har jag köpt 3par skor,gardiner,skjorta och Kjol (tills ikväll),dörrmattor,present till nils och Tapeter till lägenheten!


nu är vi på väg till stan!!

MMS

nu är vi på väg till stan!!


Hemma...

Det blev inge shopping idag, Reine och Nisse hade blivit magsjuka! Kanske var tur att jag inte varit där på typ hela veckan! Men jag hoppas dom mår bättre snart!! Jag och Åsa skulle åka till stan imorgon ist!
Så idag fick bli en jobba-hemma-dag! Radion på högsta volym, och ska diska och sen ska Jocke och Dan sätta upp kakellisten så vi får helt klart i köket! Skönt!!
Pratade med lillis igår... Hon va inte så glad... Men jag tror att det kanske blev lite bättre av att prata med mig?!?
Bjussar på bilder från i somras, på systrarna Boström, som-aldrig-kan-vara-seriösa-samtidigt-på-kort!


Saknar dig världens sötaste lillasyster!!



P.S. Hoppas ni har det kul på jobbet!!!:P D.S

lite mörkare blev det allt! :)

MMS

lite mörkare blev det allt! :)


fick hem ett par söta tofflor

MMS

fick hem ett par söta tofflor från friis & company idag! Perfekt då det börjar bli kallt på golvet!


Update...

Ja, idag är det torsdag, och jag var tröttare än vanligt imorse när alarmet gick... Usch, det beror nog mycket på vädret, man blir less av regn... Ringde och bokade om min tid för cellprovtagningen också,så ny tid blev 16/10...
Igår grävdes det förfullt framför vårat hus... Det är inför bergvärmen, det ska grävas ner några rör eller nåt... Vilken koll jag har! haha... Jocke,stackarn, hade varit ute i snöblandat regn hela dagen (i Strömsund) och när han kom hem fick han va ute i regnet i ca 2 timmar till! Snacka om att han var frusen när han kom in! Tände upp i kaminen, och hängde upp hans blöta kläder... Så hade jag lagat mat, diskat och även gjort chokladbollar till honom när han kom in! Det var uppskattat! =)
Såg på Idol och oskyldigt dömd igår, och tycker att det va dåligt att Rötotten (Linda, heter hon så??) åkte hem.. Hon va ju hur bra som helst! Tyckte Blondie kunde åkt hem ist!! Men,men...

Jag tror att jag börjar bli bättre med förkylningen, känns så! Men är fortfarande snorig, och lite hosta.. Men det känns inte som att det kommer att bli värre! Skönt som fan! Så grönt te varje kväll har gjort susen!
Imorgon ska Reine och Jag åka till stan och shoppa lite! Måste ringa sen och kolla så inte nån mer blivit sjuk, och att han inte ångrat sig!
Idag vill jag åka och titta på Hoffa, men har inte fått något riktigt svar från Jocke om vi kan göra det idag... Suck... Emilie är inte här idag heller, så hon kanske är sjuk?!
Snart dax för syster, min mor, lillebror,Cappe,Claris, Jenny och Thim att komma upp! =) Det ska bli roligt! Jag längtar!!!
I helgen ska jag och och Åsa hjälpa till att servera på företagarnas guld-gala... Det ska bli rätt skoj! =) Var ca 150st anmälda...
Nu vill jag gå hem och lägga mig och vila lite... Jocke skulle också vara ledig imorgon, han skulle nog fixa klart med grävningen! Det tyckte jag lät som en bra idé, vårat hus har just nu en vallgrav!!! Hehehe... Ikväll kanske jag skulle ta och försöka få in lite bilder här... Om tiden tillåter!
Nu blev det en lång uppdatering! Så jag kan väl lika gärna bjuda på en bild med, på dessa gullungar!

Bus...

Marita busar med oss på jobbet! Men jag och Anna kommer att hämnas! Vänta bara!!!

En timme kvar...

Det har ringt på rätt mycket idag.. Men snart slutar jag!
Verkar som att mobil-bloggningen inte fungerar idag.. skickade ett på lunchen, men har inte kommit in än?! Det brukar ju alltid gå rätt fort, men inte idag...
Jag har fått tid för cellprovtagning! Usch, inte kul, Melina säger att det gör ont... Men jag måste ändå ändra tiden, så måste komma ihåg att ringa om det imorgon!!
Marita är hemlighetsfull... Det tycker jag INTE om!!!


Jag har fått nya bilder på Hoffa av Emilie! Han är sååå söt, vill ha hem nu!!! =)

Onsdag...

Fortfarande lite förkyld... Men är på jobbet ändå! Kan Marita jobba,(som får host-attacker när hon pratar) så kan jag! =) Känns inte som att förkylningen riktigt brytit ut än, är mest hängig och snorig... 
Idag jobbar jag 8-16.30, för sen ska jag till Ingela och färga håret... Har inte riktgt bestämt hur ännu, men vi brukar alltid komma fram till något bra när jag väl är där!
Imorgon hoppas jag att Jocke har tid, så vi kan åka och titta på Hoffa! =)
Satt hemma på lunchen och såg klart avsnittet av "One tree hill", och satan va spännande det var ett tag!! =)
Det regnade idag, så kunde inte ha mina stövlar, jag måste leta ett par nya på fredag! Reine va snäll och ville följa med mig till stan då, eftersom jag är ledig! Bara ingen mer får magsjuka! Nora hade det igår, hoppas hon är bättre idag.. Stackars lill-tösen!
Annars är det planerat att tvätta mer idag,( tvättade igår med...) idol, och sedan oskyldigt dömd!
Vad ska ni göra iväll?

RSS 2.0