party,snart ska...

Kolla varifrån!

party,snart ska vi gå ner på på yran!:)

Min semester

Nu kommer äntligen en update!

Min semester har varit helt underbar!!!
Åkte med familjen hem till K-holm. Var där lite mer än en vecka, mycket sol och bad och mys med familjen! Superhärligt!
Åkte till Madde och sov där en natt, spelade minigolf, och myste med kidsen! Sov i Cappes spiderman-rum på en madrass.
Shoppat med Maddis, och Alex, blev lite sommarkläder iaf... :)
Träffade Thove-darling, och åkte Steffos värstingbil. Han skulle hämta upp sin nästan hela porsche hos en kille, som ägde ett helt otroligt vackert hus! Jag och Thove blev förälskade i stället. Mitt ute på landet, vid en sjö, egen brygga, hästhagar, små gäststugor, 2 stora garage, stor villa, vattenskoter,båt, ja han hade det mesta... Hade vi några mille över, så hade huset lätt varit vårat! LYX!
Thove körde storbilen, och Stefan körde hem porschen,som saknade lite delar här och var... :D
Vi åkte och hälsade på Lisa och lille Felix, han va sååå liten och söööt! Och Lisa lika goo som vanligt! :)

Soliga dagar bjöds det på, och då slappade vi vid poolen, åt jordgubbar och hade det mysigt!
Hjälpte till att fixa lite i "lill-huset" också,slipade, skapade och tvättade fönster, spikade golv, mm.

Thove hämtade upp mig, och vi åkte till Söderhanm och käkade glass! Synd att det var, typ 2timmar, lång kö till glass-resturangen, så vi nöjde oss med lite enklare glass, men ack så gott! Sen shoppade vi lite på Maxi innan vi åkte hem.

Jocke kom ner, måndagen innan vi åkte till Kreta. MYS. Maddis och kidsen kom också och hälsade på.

Onsdagen åkte vi först till Madde och Andreas, käkade lunch och åkte till campingen och åt mjukglass. Dom hade fulle med folk hemma, höll på att dränera grunden på huset, så det va inte så fint där... :)
Vi drog vidare mot STHLM, hem till Jeanette och Henrik!  Där bjöds vi på rosévin, jordgubbar och snacks.
Planen var att gå på grönan, men det blev lite sent, så vi gick på en tapas ställe och beställde in 3 små rätter var,en flarra rött, och delade på allt. Otroligt gott! Surrade och hade en trevlig kväll! :)  Natten va lite jobbig, supervarmt och kunde inte sova... Men somnade en stund, och gick upp 03.30, åkte mot långtidsparkeringen.
Packade ut resväskorna i regnet och åkte med bussen mot arlanda. Väl framme, så försökte jag sova lite när vi checkat in... Gick inte såå bra... Jocke sov på planet hela vägen till Kreta. Landade vid 12, i ett otroligt varmt och härligt land! Tog ca en timme med buss till hotellet. därefter fick vi vårat rum, med havsutsikt. Vi bytte om, och gick till poolen!
Dagarna gick, och vi åt mat, gick strandpromenader, solade, badade och hade supermysigt! Åte på 2 utflykter. 1:a åkte vi buss till Elafonissi, Kretas maldiverna, en helt underbar strand, där vi solade,badade och snorklade.  Åkte båt därifrån till en hamn-by som hette Paleocora. Där åt vi mat, och råkade ge mer än 100 svenska kronor i driks! hahaha...
Sen var det buss tillbaks till hotellet.

2:a utflykten skulle Jocke dyka med tuber. Så då åkte vi till Chania och därifrån ut på en stor båt. Första stoppet fick dom snorkla i en grotta, och andra stoppet stannade båten vid en liten strand, där fick de lära sig hur utrustningen fungerar, osv. Efter några övningar fick dom dyka ner i havet och var nere på max 7m.  Jag höll mig kvar på båten! :)

Vi va i Chania och åt på en resturang som låg vid hamnen en kväll, super mysig utsikt över vattnet och solnedgången!
Det är omöjligt att förklara i ord, hur bra vi har haft det... Skickade fler mms-bilder till bloggen som aldrig kom fram...
Vi hade 2  underbara veckor i paradiset!

Har tagit jätte mycke bilder som jag ska visa här sen... Men min dator krånglar hemma, inte så ovanligt, HP ska ringa idag, så får vi se om vi får till det... :S

Får ju inte glömma, att jag har blivit moster igen!!! Till en söt liten Willgoth! ♥

Idag är det sol, jag hoppas det håller i sig! Det är iaf skönt att vara hemma igen, och tom skönt att jobba igen! :) Hoffis hade saknat mig iaf, han har inte lämnat min sida, hela tiden när jag är hemma ska han ligga på mig eller tätt brevid och mysa! :)

Ikväll blir det yran!!!
Och snart, väldigt snart, kommer min THOVE!

Livet är härligt!

2dagen,har det...

Kolla varifrån!

2dagen,har det hur bra som helst! Varmt och skönt! Betalade extra idag för att få ac på rummet,va så jäkla varmt i natt!! Jag trivs som fisken i vatten,men j tycker att det är för varmt!:) har bokat 2 utflykter med! Ska bli kul! Men nu får det bli lugnt på mms Bloggningen ett tag,va väldigt dyrt! Ha det bra allihopa!

framme! Jätte...

framme! Jätte fint hotell,och fin utsikt från balkongen! Bikinin är på,snart dax att bada!:)

tack jeanette...

Kolla varifrån!

tack jeanette och henrik för sovplats några timmar och en supertrevlig kväll! Nu åker vi till arlanda!:)

idag är...

idag är jag och Thove i söderköping,har ätit glass!:) va alldeles för mycke folk på glassresturangen,så vi tog den mindre kön där det fanns mindre glass!... Men de va gott!:)

dag 5,sitter...

Kolla varifrån!

dag 5,sitter ute under parasollet,kom några droppar regn,men är så varmt ute ändå! Jag hoppas att solen kommer fram igen!

dag 4,har...

dag 4,har jag och Thim badat och solat hela dagen! Vi sitter fortfarande ute,varmt och skönt!:) igår åkte jag och Thove och hälsade på mamma lisa och hennes lilla felix! Han va så liten och söt! Va kul att träffa tjejerna igen! Kanske blir grillning imorgon?! Men först,steka vid poolen igen!:) härligt med semester! 1vecka kvar tills kreta!:)

mor och...

Kolla varifrån!

mor och far firade 20årig brölloppsdag igår! Vi barn gav dom en din sommarbukett!:)

haha,i pappas...

haha,i pappas bil får man röka!:) är med min snyggThove nu!:)