News


BILDUTMANINGEN

Jag vill också köra bildutmaningen, är ju så dött här på bloggen annars så...


Dag1: Självporträtt
Dag 2: Favoritpryl
Dag 3: En familjemedlem
Dag 4: Min hobby
Dag 5: En gammal bild
Dag 6: Tema "grön"
Dag 7: En bild som jag aldrig lagt upp
Dag 8: En favoritbild
Dag 9: Dagens
Dag 10: Detta gör mig glad
Dag 11: Tokigt
Dag 12: Min vardag
Dag 13: Tema "ljus"
Dag 14: En vinterbild
Dag 15: Kärlek
Dag 16: Självporträtt i svartvitt
Dag 17: Ett ögonblick
Dag 18: Känslor
Dag 19: Här bor jag
Dag 20: Tema "olika"
Dag 21: När jag var liten
Dag 22: Mitt beroende
Dag 23: En sommarbild
Dag 24: Detta gör mig glad (favorit i repis)
Dag 25: I all hast
Dag 26: Detta skrattar jag alltid åt
Dag 27: Tema "två"
Dag 28: Väder
Dag 29: Nyaste bilden på mig själv
Dag 30: Valfri bild



Bild tagen från Antes födelsedagsfest, ett väldigt roligt kalas!! :)

Dragon gate

Haha Helena skrev en kommentar att jag hade lagt ut en bild från Dragon gate för ca ett år sedan, Lucas har dock växt lite sedan sist! :)

Juli 2010:



September 2011:


Grattis Tanja!


<3

Mammas plutt har feber... :(


Bilder från helgen

Tog inte så mycket bilder, men lite blev det allt... Vi åkte ju på onsdagen, vid tre. Lucas tittade på film mest hela tiden, tills det var dax att sova. Gick ju faktiskt jättebra, och han blev inte åksjuk! *mammas kille* Värre blev det när han skulle sova, hade några utbrott, men tycker att det gick rätt bra ändå.



Väl framme (typ 23) vaknade han och va uppe 1 timme. På torsdagen åkte mamma och Pelle, och resten på race i Mantorp och jag och Lucas åkte till Madde, Andreas och barnen. Fick god mat, och hade mysig kväll.



På fredag morgonen åkte jag och L till Mantorp och hälsade på, och tittade på snabba bilar. Såg även prinsen, i hans tält. Fick lunch av mammsen, och satt och surrade lite. Lucas lekte runt, och tyckte att det var kul. När det var dax för oss att åka hem så var han så trött så han somnade sittandes i vagnen.

Prinsens tält:

 prinsen i bilen:


Vi åkte tillbaks till Madde och hade fredagsmys med god mat!





Lördagen åkte vi till lager 157 och shoppade lite kläder, mest till Lucas. Han har vuxit ur det mesta så han behövde nya kläder. Maddis och Claris var med och shoppade. Efter det åkte vi till K-holm, gick en sväng och hittade lite mer i affärerna där, så nu har han fullt med nya kläder. Efter det åkte vi till strångsjö och väntade in race-folket. Åt middag, och hade fest för teamet. Dagen efter började vi resan hem rätt tidigt, så vi var hemma vid 19.30, vilket var väldigt skönt. Resan hem gick också bra! Känns som att vi spenderade mycket tid i bilen, och det blev alldeles för få dagar hos mamma. Men, snart åker vi ju till Thailand så vi får umgås då!! :)

Stannade och lunchade på Dragon gate.


Yes!

Jag gör som alla andra, tipsar om den nya blogg.se appen! Kanon!! :)


Lucas och jag har sett snyggprinsen idag! ...

img_7431 (MMS)

Lucas och jag har sett snyggprinsen idag! Bildbevis! ;)


Hos moster och busar med kusinerna!! :)

img_8672 (MMS)

Hos moster och busar med kusinerna!! :)


Höstregn...

Usch, va less jag är på detta regn!! Igår var det fint, men idag och alla andra dagar denna vecka så har det regnat!!! Fy,fy,fy...

Jag vill åka söderut och plocka kantareller, jag vill äta mammas varma mackor med kantarellstuvning på, jag vill veta var Madde har sin kantarellgömma!!! Så jag funderar på om jag och Luc ska ta tåget ner snart...

Lucas har nu varit på dagis hela veckan, + 2 dagar förra veckan sedan semestern. Första 2 dagarna gick det jättebra att lämna, men denna vecka har han storgrinat varje dag... Men han tycker att det är kul på dagis!

Han växer så det knakar nu, och utvecklas mer och mer för varje dag! Det är så kul att se!:)
Börjar bli en riktigt stor kille nu!♥

(ca 3mån kvar till Thai, som vi längtar!!)

Lite bilder på fisen;

Tycker nya libero-blöjorna var fina! Tittut...



Denna morgon hade han inga planer på att vakna....



Kul att bygga torn med klossar:



Klipper gräsmattan...



Krattar grus, allt för att vara lika duktig som pappan:



Smaskar grädde hos Carola:


Libero Dance

Vi diggar liberos nya reklam starkt!!


AKTA GRACO BeLogic

Eftersom Lucas avskyr att sitta i sin bilbarnstol, så vill vi gärna vara testpilot på en annan modell, som heter AKTA GRACO BeLogic!

http://smartsontestpilot.se/belogic/bli-testpilot/
 

Idag var det första dagen själv på dagis i...

img_5196 (MMS)

Idag var det första dagen själv på dagis igen efter 2 mån ledighet!! Det gick jättebra, och han vinkade utan gråt "hej då" till sin mamma!!


RSS 2.0