Frilla

Hoppas Ingela kan klippa killen lite imorgon med! :) börjar bli långhårig!


Home alone...

Pappan är i Åre och bor på lyxigt hotell... Så jag och Lucas är själva hemma! Igår hade vi mys, vi köpte lussebullar och tom & Jerry kex och tittade på bolibompa.
Han kommer hem imorgon igen. 
Lucas har även tid för Twinrix spruta nr 2 imorgon och efter det har jag tid hos Ingela för lite fix av frillan. Ska se om hon kan klippa Lucas lite med. Sen börjar det bli dax att se över dt man ska ha med sig till Thai, tvätta och packa! :) Märkte att Lucas vuxit ur sina foppatofflor, typiskt! Ska se om vi kan få låna Wigges medans vi är borta.. Annars kan man nog hitta billiga där...  Börjar få lite resfeber känns det som!
Tyvärr missar vi Lucia på dagis, det hade varit så kul å se! Men det blir ju fler lucia-tåg framöver! Det har ju bara börjat!

Lucas sover hela nätterna nu, utan välling, och jag hoppas att det fortsätter så! (peppar,peppar...)
Han pratar mer och mer, säger flera ord i samma mening. Det är så roligt att höra! :)

Han älskar att sitta och bygga med duplo-lego och önskar sig gärna mer i julklapp. :)

image description
image description :)
image description

7 dagar kvar...

Första advent

(detta inlägg var meningen att det skulle publiceras igår, men det tyckte inte blogg.se-appen...)

Idag kom snön, snacka om passande dag! Har varit och adventsfikat hos Mildred och Gunnar. Lucas somnade i vagnen på väg hem så mamman har julpyntat och pappan snickrat. Nu ät skrutten vaken och äter lunch. Lite sent, men så blir det ibland. Ja hänga upp julgardiner i vardagsrummet med, sen är det nog bara städning kvar! Skulle velat haft en julskinka tills ikväll. :)

image description

 

 


Godis för öronen.


Lucas UL.

Igår var det dax för ny undersökning för Lucas hjärta. Slutade vid lunch och hämtade en sovandes liten kille på dagis. Lyfte bara över honom till bilen, så fortsatte han sova och vaknade inte förän vi var framme vid sjukan.
Började med EKG, han fick sitta i mitt knä, och va lite arg först för att hon satte på klisterlappar på honom, men eftersom pappan lekte pajas, så glömde han snabbt bort det. Satt så satt så så stilla, så det var över på nån minut. (Så stilla har han inte varit sedan han var liten bebis.!) Eftersom han var så duktig fick han välja en liten leksak, han tog en liten ödla. :)
Sen var det dax för UL, och fick även där sitta i mitt knä, men var inte så glad för att hon kletade ner honom på bröstet, och skulle dit med en grej och titta. Men som tur var, hade hon "Nicke nyfiken" på film, och då blev allt lite roligare!
Hålet verkar ha vuxit igen, och Estelle (läkaren) tyckte att det såg jättebra ut, förklarade att han kommer att få gå på kontroller hela livet, eftersom då man är inne och pillar på klaffarna finns risken att de stänger sig igen. Men detta är inte något som märks eller något han mår dåligt av. Om vi går på årliga kontroller, så är det hon som kommer märka det först! 
Det känns jätteskönt! Nu kan vi lixom släppa det för ett tag, och behöver inte oroa oss!  
♥♥
Efter det åkte vi till barnens hus, och köpte badring, dyna till snowracern (som han ska få i julklapp) och så fick han en liten delfin att ha i badet. Delfiner heter enligt honom "hoppan". :)
Sen åkte vi till apoteket, och coop och handlade nödvändigheter inför resan, käkade och åkte hemmåt. Farmor och farfar kom förbi och farfar hjälpte pappan att snickra, och farmorn lekte med Lucas. Sen bjäd vi på lussebullar och kaffe, innan det var dax för läggdax.
Inatt vaknade han 4, och somnade om vid 5. Antar att det kan vara växtvärk, eller kanske kliar i tänderna.
Trött är man idag iaf...


Här tog han och satte igång massa ljudbilar, och drog av en dans!:



12 dagar kvar...

v.20

Halva tiden passerad! Härligt! Börjar bli tjock, Marita sa det idag... Jaja, de e bara att gilla läget... ;)
Igår kunde även pappan, för första gången, känna liten som busade runt i magen! :)

Lucas plutten växer och allt mer ord börjar komma! Han börjar få till fler namn än "Eeja" vilket både är Freja och Nora, han kan säga Hugo med! :) Sen chockade han oss alla och sa "ange" till Mange i söndags när vi va och hälpte till med malning av kött. Sen kan jag tycka att han fått till "faffa" (farfar) nån gång med. Sen är det nog hundra ord som vi inte fattar vad det är än, men det kommer väl!:)

Tog julkort igår, så hoppas att vi hinner få hem dom innan thai. :) Va inte lika lätt att ta kort på han nu,han har lite svårt att vara stilla!:) Men det blev nog bra.


Lördag

Det var en trevlig team middag igår, vi åt supergod mat och hade mysigt! Åkte och hämtade Jocke och Lucas efter middagen, sen hem och Plutten somnade i min famn, klockan var ganska mycket! Kollade på armageddon tills jag somnade. Vi vaknade vid fyra av att Lucas spydde i sängen igen! Alltså det är helt sjukt, tre fredagasnätter i rad nu! Jag fattar inte vad som är fel? Han ska få nässpray ikväll innan han lägger sig, så får vi se om han är mindre snorig när han sover. Det är min gissning på bad som orsakar spyorna, att han är förkyld, snorig och slemmig i halsen...

Annars har vi inte gjort så mycket idag, fick rejäl sovmorgon! Sen har vi varit ute på promenad och sen lagat god mat! Gjorde skaldjurs sallad, med en avokadoröra till förrätt, kycklingfilé och bulgursallad (som vart kvar sen igår) till varmrätt, och nu har vi ätit lussebullar och druckit hallonglögg! Mumma!
Jag har problem att lägga upp bilder, eller kan inte ens komma in i mitt album! har startat om telefonen flera ggr, men hjälper inte.. Surt!

(fick till det efter en uppdatering´av telefonen) 
 
image descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage description


BILDUTMANINGEN

Dag 18: Känslor

Dag 19: Här bor jag
Dag 20: Tema "olika"
Dag 21: När jag var liten
Dag 22: Mitt beroende
Dag 23: En sommarbild
Dag 24: Detta gör mig glad (favorit i repis)
Dag 25: I all hast
Dag 26: Detta skrattar jag alltid åt
Dag 27: Tema "två"
Dag 28: Väder
Dag 29: Nyaste bilden på mig själv
Dag 30: Valfri bild

Jag har svårt att gråta eller vara ledsen inför folk, tom på begravningar.
Men att se sin son, blott 5 veckor gammal, ligga nedsövd efter operation så var det svårt även för mig att hålla tårarna borta!
Hela tiden i Göteborg, var det mycket känslor som kom fram, när vi fick lämna honom gråtandes inför oeration, tiden vi fick vänta innan det var klart, och frustrationen av att han inte ville äta efteråt, och Lyckan då han väl åt igen, efter 24timmar!  ♥


17 november

Filmen var bra, mycket bra! Trevligt sällskap med!:) Synd bara att det är 1år kvar tills fortstättningen kommer...

Snart är denna vecka passerad med, fort går det!! Går snart in i v.20, vilket betyder att halva tiden gått! Helt sjukt! 
Imorgon är det dax för team-middag, vi ska fixa buffé, lite allt möjligt smarrigt ska vi laga och äta! Kommer bli kul, och gott!:)
helgen vet jag inte vad vi ska göra, funderar att åka till hammarn och hälsa på farmor och farfar en sväng. Blev ju inget sist, och de har inte sett Lucas sedan han var bebis! :(

Har börjat skriva lista inför Thailand, känns som att det börjar närma sig nu, bara 19dagar kvar!:) Mycket man behöver ha med bara till Lucas! Börjar bli lite orolig inför flygresan, men jag hoppas att det går bra och att han inte är allt för stökig!

Plutten gick och hämtade en kudde i sovrummet, och la sig på, igår innan dagis... Trött?? :)


BILDUTMANINGEN

Dag 17: Ett ögonblick

Dag 18: Känslor
Dag 19: Här bor jag
Dag 20: Tema "olika"
Dag 21: När jag var liten
Dag 22: Mitt beroende
Dag 23: En sommarbild
Dag 24: Detta gör mig glad (favorit i repis)
Dag 25: I all hast
Dag 26: Detta skrattar jag alltid åt
Dag 27: Tema "två"
Dag 28: Väder
Dag 29: Nyaste bilden på mig själv
Dag 30: Valfri bild

Tänk första ögonblicket då de la upp min bebis på magen, jag såg inte vad det var för kön, tänkte inte ens på att kolla, det spelade ingen roll! Jag var bara så glad att han var ute, att förlossningen var över!  Det tog ett tag innan Jocke sa att det var en pojke. Min fina lilla pojke!♥


Breaking dawn premiär 11-11-16

Ikväll är det äntligen dax!!! Jag gillar inte riktigt att den är uppdelad i 2 delar... Vill se hela direkt!


Bildbomb

Sitter inte vid datorn så mycket när jag väl är hemma, så nu ska jag lägga upp lite bilder som jag hittade!:)
En riktig blandning! :)


BILDUTMANINGEN

Dag 16: Självporträtt i svartvitt

Dag 17: Ett ögonblick
Dag 18: Känslor
Dag 19: Här bor jag
Dag 20: Tema "olika"
Dag 21: När jag var liten
Dag 22: Mitt beroende
Dag 23: En sommarbild
Dag 24: Detta gör mig glad (favorit i repis)
Dag 25: I all hast
Dag 26: Detta skrattar jag alltid åt
Dag 27: Tema "två"
Dag 28: Väder
Dag 29: Nyaste bilden på mig själv
Dag 30: Valfri bild

Bilden är tagen av en gammal vän, bago.se tror det var 2005-2006.


BILDUTMANINGEN

Dag 15: Kärlek

Dag 16: Självporträtt i svartvitt
Dag 17: Ett ögonblick
Dag 18: Känslor
Dag 19: Här bor jag
Dag 20: Tema "olika"
Dag 21: När jag var liten
Dag 22: Mitt beroende
Dag 23: En sommarbild
Dag 24: Detta gör mig glad (favorit i repis)
Dag 25: I all hast
Dag 26: Detta skrattar jag alltid åt
Dag 27: Tema "två"
Dag 28: Väder
Dag 29: Nyaste bilden på mig själv
Dag 30: Valfri bild

Vad passar bättre en bild(er) på resultatet av kärlek!?!
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

UL 11-11-14

Idag var det dax, att se bebis för första gången! Lucas sov igenom hela besöket, och det var nog lika bra. :) Han hade nog tyckt att det var tråkigt.. Men det tyckte inte vi! Vi fick se bebis sprattla och hicka! Kön tittade vi inte, eller vi frågade inte. Men klart att man spanade lite extra. ;) Men det var svårt att se för en som inte är van. :) Det var svårt att få bra profilbilder eftersom plutten låg med ryggen uppåt, men precis när hon tänkte ge upp så vände sig bebis och vi fick 2 bra profilbilder!
Hon tittade extra mycket på hjärtat då Lucas har hjärtfel och vi skulle även få en ny tid för ett extra UL efter v 22. Men allt såg bra ut, och liten är beräknad att titta ut den 13/4-2012!
♥♥♥ Tänk att Lucas ska bli storebror! Känns lite märkligt fortfarande faktiskt... Men tänk så mysigt! ♥♥♥


Nelly

Söt Nelly, idag har vi fikat på klockarvägen!


Farsdag

Vill börja med att säga Grattis Pelle på farsdag! <3

Idag fixade jag och Lucas frukost till farsan, han har inte fått några presenter utan ska få en senare!
På fm klädde vi på oss och skulle gå ut en sväng! Va ute kanske en timme sen va Lucas less och somnade! Sover än, ska snart gå ut och väcka honom, dax för lunch!


BILDUTMANINGEN

Dag 14: En vinterbild

Dag 15: Kärlek
Dag 16: Självporträtt i svartvitt
Dag 17: Ett ögonblick
Dag 18: Känslor
Dag 19: Här bor jag
Dag 20: Tema "olika"
Dag 21: När jag var liten
Dag 22: Mitt beroende
Dag 23: En sommarbild
Dag 24: Detta gör mig glad (favorit i repis)
Dag 25: I all hast
Dag 26: Detta skrattar jag alltid åt
Dag 27: Tema "två"
Dag 28: Väder
Dag 29: Nyaste bilden på mig själv
Dag 30: Valfri bild

Bild från Åkersjön februari 2011.


11-11-11

Idag är det Nellys födelsedag!! Grattis till stora tjejen som blir 3år idag!!! ♥


BILDUTMANINGEN

Dag 13: Tema "ljus"

Dag 14: En vinterbild
Dag 15: Kärlek
Dag 16: Självporträtt i svartvitt
Dag 17: Ett ögonblick
Dag 18: Känslor
Dag 19: Här bor jag
Dag 20: Tema "olika"
Dag 21: När jag var liten
Dag 22: Mitt beroende
Dag 23: En sommarbild
Dag 24: Detta gör mig glad (favorit i repis)
Dag 25: I all hast
Dag 26: Detta skrattar jag alltid åt
Dag 27: Tema "två"
Dag 28: Väder
Dag 29: Nyaste bilden på mig själv
Dag 30: Valfri bild

En tomte-ljus-blomma bild från 2009.


November

Vi har fullt upp i november, känns det som... :)

8/11 - födelsedagsfika hos Nora.

12/11 - födelsedagskalas hos Nelly.

14/11 - UL
 
16/11 - Bio, premiär för "Breaking dawn".

18/11 - Team middag.

23/11 - UL för Lucas.


BILDUTMANINGEN

Dag 12: Min vardag
Dag 13: Tema "ljus"
Dag 14: En vinterbild
Dag 15: Kärlek
Dag 16: Självporträtt i svartvitt
Dag 17: Ett ögonblick
Dag 18: Känslor
Dag 19: Här bor jag
Dag 20: Tema "olika"
Dag 21: När jag var liten
Dag 22: Mitt beroende
Dag 23: En sommarbild
Dag 24: Detta gör mig glad (favorit i repis)
Dag 25: I all hast
Dag 26: Detta skrattar jag alltid åt
Dag 27: Tema "två"
Dag 28: Väder
Dag 29: Nyaste bilden på mig själv
Dag 30: Valfri bild


Jobb, jobb. jobb...

image description


Nora

♥♥ Idag fyller prinsessan Nora 4år!!! Grattis gullunge!!! ♥♥

image description

Tänk, det var inte länge sedan hon va en sån här liten plutta:


Bildutmaningen


Dag 11: Tokigt
Dag 12: Min vardag
Dag 13: Tema "ljus"
Dag 14: En vinterbild
Dag 15: Kärlek
Dag 16: Självporträtt i svartvitt
Dag 17: Ett ögonblick
Dag 18: Känslor
Dag 19: Här bor jag
Dag 20: Tema "olika"
Dag 21: När jag var liten
Dag 22: Mitt beroende
Dag 23: En sommarbild
Dag 24: Detta gör mig glad (favorit i repis)
Dag 25: I all hast
Dag 26: Detta skrattar jag alltid åt
Dag 27: Tema "två"
Dag 28: Väder
Dag 29: Nyaste bilden på mig själv
Dag 30: Valfri bild


Lucas älskar att göra miner, och tycker att det är jättekul när man skrattar åt honom.


Seeeg måndag...

Lucas är frisk från sin magsjuka, och vardagen är tillbaka.
Mammsen, Alex och Johanna har åkt hem igen, trist... Alltid lika skönt att ha mamma hemma!:)
Vi fick även träffa Freja och Helena! Alltid lika kul, tyvärr blev det korta besök bara...
Inatt var han vaken nån timme, och va trött när det var dax för att gå upp och åka till dagis.
Grinade när jag lämnade... De va länge sen han gjorde det känns det som.
Vi hade Halloweenmiddag i helgen, Lucas var spöke, vilket han tyckte var väldigt roligt, han gick runt och morrade och försökte skrämma folk. :)

image description

Nu är det bara 29 dagar kvar till THAILAND!!!

Bättre

Ja, nu på kvällen har han blivit bättre, vilket är otroligt skönt! Maten har han inte riktigt kommit igång med, men han får i sig mat, och dryck! Snart är han nog som vanligt igen!


Fortfarande dålig...

Ja han har fortfarande hemsk diarré, hoppades på att det skulle vara bättre idag, men efter frukosten tog det inte länge innan det kom ut igen... :( vi som vill träffa Freja!!!


Magsjuka

Ja, under natten vaknade jag av att Lucas kräktes i sängen, vi for upp båda två och hjälptes åt att tvätta honom och bädda om i hans säng. Nån halvtimme senare kom nästa spya,och efter det fick han sova hos oss. Idag har han bara småätit, och haft diarré. Vi som hade tagit ledigt för att åka till stan med mamma och Åsa, istället fick vi vara hemma och hänga i soffan... De e så typiskt att han ska bli sjuk nu, när vi har främmande och imorgon kommer ju även Freja och Helena till stugun... :( hoppas att han är bättre tills imorgon, och att INGEN annan här blir sjuk!


RSS 2.0