Fredag, sköna fredag!

Ikväll kommer mamma, och familjen! På söndag kommer syster, jag och Luke ska hämta henne på flyget!
Det kommer att vara en bra vecka, men även sorglig. På tors är det begravning av min far.... Och innan det är det bouppteckning, träffa prästen, och lite sånt...

Men, livet går vidare!

Ha en bra helg!

Kramar från oss


Idag blir jag 7 månader! De ni... :)

25102010789-001 (MMS)

Idag blir jag 7 månader! De ni... :)


Lucas har fått sina första tänder idag!! 2...

22102010756 (MMS)

Lucas har fått sina första tänder idag!! 2 st på samma gång! Storkille!!:)


MysFredag

Idag har det hänt grejer...
Vi fick paket:



Det var från världens bästa ♥Thove♥!! Ett paket till Lucas och ett till mamma:






Lucas fick en mössa och en badrock, jättefina!!:




Mamma fick :



Mysiga tofflor, som man kan värma i micron, när det är riktigt,riktigt kallt!:



Thove, tack så mycket, du är en underbar vän! Vi hoppas att du snart kommer och myser med oss här uppe i Jämtland!!  We ♥ you!

Gjorde en supergod middag idag.
Förrätt: Räkor, morötter, paprika, rödlök stekta i olivolja och vitlök, upplagt på en stekt brödbit och avocado. + en liten sås till det!:)



Varmrätt, älgkött, hasselbackspotatis och kantarellsås.



Efterätt, smågodis!:)



Nu ska vi mysa och titta på idol!:)



Nu är det VINTER i Stugun.

Det var snö på marken när vi vaknade idag! Och den ligger kvar än! :) Vackert!!!
Vi har haft en bra helg och en bra början på veckan. Lucas fick presenter på sin namnsdag, gammelfarmor och farfar kom hit och firade med tårta! Han fick en söt liten tiger!
Dagen efter stod det ett paket vid postlådan från Ronny m.fam. Han fick kläder!:)
Victoria och Felicia har varit superduktiga när dom var här, Lucas tycker att det har varit jätteroligt att ha 2 tjejer i huset som busar och leker med honom!

Idag har vi varit på bvc, nu väger han 8370g och är 67cm lång. Han äter mer och mer nu, gillar gröt! Mest äter han då pappa matar! :) Han kan säga "dada", och älskar att stappla runt i sin gåstol och att bada badkar!  Ammar fortfande, men inte så mycket.. Mest på natten/morgonen. På nätterna så äter han (max 2ggr) typ sovandes, så det är inga problem för mig el han att somna om. Det är nästan så att vi sover båda två medans han äter!:) Han sover fortfarande hela natten, och vaknar inte förän runt 8-9.
Han gillar inte välling eller ersättning... Men vi testar igen lite då och då...:)
Han brukar sova max 3ggr på en dag... På fm, em, och en kortis på kvällen. 
När han visar att han kan vara stark, tar han i så han nästan spricker!:) Han skrattar ofta, högt och länge! Han är en glad liten skit!!:) Att lära sig krypa, är inget som står på schemat. Han avskyt att ligga på golvet och leka. Han vill hellre vara i gåstolen...:)
Han kan snart sitta själv, måste bara träna upp balansen lite till! 

 Tänk att han snart är 7månader!

Nu blir det lite bilder...











Hälsade på moffa och mosters jobb, där fanns coola bilar!



Blivande yrke, kanske?!



Njaa, når inte riktigt fram... Bilkudde tack!




Cool kärra, vems e den?? ;)



Fina flickor!



Lite skillnad från första gången tjejerna träffade Lucas.








Namnsdag

Idag är det Lucas dag! Hans första namndag! Min fina lilla kille...


Fick erics gamla mystofflor,perfekt nu när...

17102010722 (MMS)

Fick erics gamla mystofflor,perfekt nu när det börjar bli kallt på golvet!:) pappa har lika dana... Vickan och flisan är här,dom kom igår och ska sova här tills på ons! Kul å leka med lite tjejer!:) nu ska pappa ut med lite brev till släkt och vänner,från MIG! ;) go'kväll! Kram Lucas


Nu är vi hemma igen! Tågresan gick rätt br...

13102010697 (MMS)

Nu är vi hemma igen! Tågresan gick rätt bra,Lucas sov gott hela natten... Jag sov mindre bra... Tack far för skjutsen till Hallsberg,det va superskönt att slippa tågbyte!


Ikväll åker vi hem till jämtland igen! Vi ...

12102010694 (MMS)

Ikväll åker vi hem till jämtland igen! Vi saknar pappan! Nu ska vi packa vidare...


Vi har lekt lite med lite olika lackmönste...

10102010687 (MMS)

Vi har lekt lite med lite olika lackmönster,jag och Bosse... Jag har fortfarande ögoninflammation,men känns bättre idag... Hemresa bokad,på tis kväll åker vi nattåget. Hem till vattkoppor då... :) Nä,jag hoppas att Lucas klarar sig från det ett tag till... Nåt år eller så...:)


Nu vet jag vad jag ska bli när jag blir st...

07102010634 (MMS)

Nu vet jag vad jag ska bli när jag blir stor!


Vi är kvar i söder! Nu ska vi åka och mata...

07102010621 (MMS)

Vi är kvar i söder! Nu ska vi åka och mata några Italienare! ;)


Jag har fått en ny mössa vantar och tossor...

04102010604 (MMS)

Jag har fått en ny mössa vantar och tossor!!:)


RSS 2.0