Äntligen!

Så har Lucas och Elsas kusin kommit!! Och Freja har blivit storasyster! Grattis Helena rich och Freja till sötnosen! ❤


Bilder

Å så några till...


Lucas och lillasyster

Fina ungar! ibland kör ni slut på mamman, men ett litet leénde så är energin tillbaka! ❤


Tisdag

Oktober är här och hösten med! Härligt faktiskt...
Förra inlägget hade jag skrivit massor av text, men bara bilderna kom med. Är så less på appen som aldrig fungerar som den borde.... :( Synd, för då skulle jag kunna uppdatera oftare... Data tid har man endast en stund på kvällen, och då prioriteras det inte så ofta...
Vad har hänt sen sist då? Joho... Elsa fick sin FÖRSTA tand idag!! Hon har tuggat på fingrarna (mer än vanligt) de senaste dagarna så idag när vi va hps Åsa så kände jag den lilla vassa tanden! :) Idag lämnade jag henne för första gången, en längre stund, hos Åsa. Lämnade henne vid nio och gick till Ingela för att färga håret. Var klar strax innan 12, och Elsa och Åsa hade haft det så bra! :) Skönt! Håret blev mörkare, och jag är nöjd! Skulle kunna göra det ännu mörkare med, men det får bli senare! Elsa äter nu gröt och mat, ammar fortfarande men inte lika mycket. Hon är en bestämd dam, som inte smågnäller lite utan SKRIKER högt, väldigt högt när hon inte får som hon vill, typ när hon är trött eller vill bli buren och inte sitta i vagnen, eller när hon inte vill klä på sig ytterkläder, eller sitta och titta på tv med pappan i soffan... Annars är hon en glad tjej som skrattar och ler åt alla, speciellt brorsan!.
Förra veckan fick hon sprutor igen, gick bra var ledsen en liten stund. Hon vägde 7600g och var 64,5cm lång! På fredag blir hon 6månader! Stora tjejen! Hon snackar mycket och älskar att bada med brorsan!
 
 Lucas, min finaste lilla kille, börjar bli så stor. Han pratar massor och är så rolig. Ibland är han helt omöjlig och har pappans tålamod.Går det inte som han vill, så blir han riktigt arg och då flyger sakerna, och ibland lyssnar han inte ett dugg på vad jag eller någon annan säger, vilket kan vara riktigt frustrerande... Men han är ju faktiskt bara 2år,  ( försöker komma ihåg det när han ligger på golvet på ICA och skriker för att han inte får köpa vad han vill...) Han tycker att det är jättekul på dagis, och vill gärna gå dit! :)

Nä, nu ska jag lägga in lite bilder, sen sova!
 

RSS 2.0