Sparat som utkast ett tag: Aug. 25, 2011



v7, snart v8, tror jag...
Det var inte många dagar sedan jag fick reda på att jag var gravid igen, i söndags faktiskt!! :) Var ju inte speciellt planerat, eftersom jag hade tänkt att åka till Thailand och ha 30årskalas och jobba mer än 1år innan jag skulle skaffa en knodd till! Men, livet väljer sina egna vägar, och nu skall Lucas bli storebror! :)
Ingen vet något än, och det är så kul att försöka hålla masken! Speciellt på jobbet! Så sent som igår pratade vi om barn, och Anna och Marita frågade om jag skulle ha en till, men jag blånekade! :) Pokerface!

Denna graviditet har knappt börjat, men är så olik min första! Jag mår illa konstant, hela tiden och det är skitjobbigt!! Trött som en gris, och känner mig tjock redan... Jag hoppas att illamåendet går över snart iaf, för det är nog jobbigast!
Jag kommer nog inte att kunna hålla denna graviditet hemlig så länge som sist, som var v18 vid UL. Jag kommer nog inte kunna hålla mig, och det känns som att magen redan är uppblåst! Men, vi smyger ett tag till!....

26 augusti

Enligt mina egna beräkningar går jag idag in i v8. Alltså jag tror jag avlider, jag mår så jävla illa precis hela tiden!! Trött och har ont i huvudet...  När skall detta gå över???


 1 September

Idag försökte jag ringa barnmorskan, men inget svar? Lät som att de sa att de inte finns någon barnmorska i stugun längre? Måste ta och kolla upp detta...
 (Var endast över sommaren...)


28 september

Är nu i v 12, vi har varit på inskrivning och varit i K-holm och berättat för familjen. Även Jockes föräldrar+syster vet nu. :)
Vid inskolningen pratade vi om Thai-resan och räknade ut att jag skulle vara ca i v.24-25 då vi åker, så det skall vara okej.
Mår inte illa längre, vilket är otroligt skönt! :)



30 september

Har nu gått in i v13, och nu vet alla om att Lucas skall bli storebror!:)

image description

Kommentarer
Postat av: Marita

Kul att läsa :) liar:)

2011-10-04 @ 08:55:09
URL: http://masaa.blogg.se/
Postat av: Helena

Rolig läsning!

2011-10-04 @ 20:08:02
URL: http://ochkompani.blogg.se/
Postat av: Evelina

Oo va spännande, roligt med fler knoddar på byn :)

2011-10-05 @ 08:18:51
URL: http://evelinaingridamalia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0