Mammas lilla skitunge

Jag hämtade en liten skitig unge idag på dagis! :) Så direkt när vi kom hem, åkte kläderna av och så fick han äta maten själv. Det såg ut såhär:
Skitig unge:



Hungrig kille:



Efter maten blev det, som ni kanske förstår, en dusch!:) Sen gick vi ut, han fick gå själv (och blev buren) till Åsa(som inte var hemma) och tillbaks och gungade på gården:



När jag kom till dagis så möttes jag av en liten kille som spelade fotboll, han hade inte ens tid att komma till mig! haha, han va så koncentrerad på att sparka boll! Hemma på gruset gick det också bra!!
Pappas lilla Zlatan! :) Snacka stolt farsa! ;)





Det är så jäkla skönt med sommar-värme! I love it!! Tyvärr verkar det som att det ska bli kallare i veckan... :(
Lucas gillart också, han behöver inte ha mycke kläder ute längre!:) I helgen har vi varit ute precis hela tiden! Ända tills Lucas skulle sova. Annars har vi kollat på fotboll (tror det var då Luc fattade att han skulle sparka bollen) haft fikagäster, grillat god mat, och bara haft mysigt!! Mer sånt!! ♥

Sovningen går bra för Lucas, han har sovit i sin säng hela helgen, och fortsätter med det! Han äter sin välling i sin säng, och somnar efter en stund. Jag, el Jocke har suttit där tills han somnat och det har funkat bra! Första natten vaknade han vid 02.30 och var vaken till 04.00! Då, klockan fyra på natten, bestämnde jag mig för att han får fortsätta äta välling om natten... Iaf tills han vant sig med att sova i sin säng... Efter flarran somnade han om direkt. Vaknar till och gnäller lite, men somnar snabbt igen. Men det funkar! Han får vällingen och somnar om i sin säng. :)

Det får duga sålänge!:)

Kommentarer
Postat av: Helena

Men oj vilken smart unge ni har. Det måste vara dina gener.. det ser ju vem som helst att han kommer att bli det nya stjärnskottet i svenska fotbollslandslaget.. 13 månader och driver redan! Inte illa. Och vad skönt att han sover bättre i sin säng också.. Vi älskar också vädret. Nu känns det som om man har semster ochinte är mammaledig.=) Vi är ute från morgnen, äter all mat ute och sover ute. Och jag kan ligga och läsa och sola medan! =) HÄrligt! Idag är Rich ledig så vi har haft en heldag i parken. Spelat skipbo ätit pastasallad och druckit öl. Bara 1 iofs.. men det är ju som vår helg nu ju. Imorgon ska vi göra samma sak.. LOVELY!!! Och att slippa alla kläder är ju kanon säger Freja!

2011-05-10 @ 17:40:00
URL: http://ochkompani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0