1-årskontroll

Idag har plutten varit feberfri! Vi var på 1-årskontroll på bvc, och det var som jag trodde, han fick inte sina vaccinsprutor eftersom han var förkyld... Men han blev undersökt av läkaren och vi vägde och mätte som vanligt... Rosslet i halsen trodde hon var slem, och även anledningen till att han tidigare kräkts, så hon skrev ut slemlösande/vidgande medicin.
Han har vuxit lite på en månad, väger 9750g och är 74cm lång.
Så på lördag är det födelsedagskalas här hemma, hela långa dagen så den som vill, kan komma när det passar! :) Köpte lite ballonger på ica, så mycket mer fanns det inte... Vi kanske kan be någon handla i stan ist...

Helgen då, kryssningen var jätterolig!! Vi åkte från K-holm med Birka-bussen, vi var totalt 28st i vårat sällskap som åkte på den bussen. Det var familjen Vesa (grannarna), Jenny och hennes kille, Åsa, Reine och deras barn, mamma och Pelle, Angelica, Alex, Percy, Madde och Andreas och deras äldsta barn och jag, Jocke och Lucas. Väl framme i Sthlm så väntade Pelles bror med tjej och barn.
Väl ombord så samlades vi och tog en öl innan vi fick hytterna. Sen var det bara dax att lasta in väskor, sen var det dax för 3rätters middag.
Allt var supergott, och Pelle blev även uppvaktad av kapten som gjorde honom till hedersgäst och han fick en liten present!:)
Efter middagen gick vi runt en sväng, på taxfree, drack en drink. Barnen somnade i vagnen och vid tolv var Carl barnvakt till alla i hytten.
Det var 80-tals show som vi tittade på, och sen dansade vi hela natten lång! :) 

Lite bilder från våran lilla semester:

    
            

    


 
 
Jag och Angelica träffade Capten Morgan! ;)
(Är det någon som inte vill vara med på bild på min blogg, så säg till, så plockar jag bort den direkt!)
De va lite bilder från resan.
Ska försöka filma lillkillen imorgon, som traskar runt här hemma, så ni som bor långt ifrån får se!:)
Min mammas moster Yvonne var förbi igår och lämnade bilder på mig när jag var liten. Hon tycker att Lucas var så himla lik mig, och kan inte mer än hålla med!!:) Ska scanna in bilderna imorgon så ni får se! Nu ska jag snart slagga, Godnatt på er!


Kommentarer
Postat av: Helena

Härliga bilder, ni verkar ha haft det jättemysigt.. Kan inte fatta att han är så stor redan!!

2011-03-24 @ 15:09:46
URL: http://ochkompani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0