110126

Igår åkte vi ju till stan för att fixa pass till mig och lillplutten. Vi kom till polisen 10min innan de stängde, så vi hade tur!! :) Det gick jättebra, och Lucas charmade poliskvinnorna, och var duktig! :) Man får ju se hur passet kommer att se ut, och Luc såg rätt förvånad ut på bilden! hehe, ska bli kul att se resultatet! Pappan och Lucas försökte även få mamman att skratta när det var hennes tur att fotas! Men, det lyckades inte så bra! ;)

Efter det så åkte vi till Willys för storhandling! Shoppade mat, barnmat, blöjor, våtservetter, välling, ja det mesta vi behöver för ca 2400kr! Men, nu är frysen full! Vi hade ju lite rabatt-kuponger på blöjor som gick ut 31Jan som vi använde upp. Jag tror att vi totalt köpte 9(!)st blöjpaket!!! vi tog olika storlekar såklart, men shit asså vad blöjor! Sa på skämt till Jocke att "tänk om Lucas slutar använda blöja när han fyller 1..." då fick han lite ångest!:) Det är nog ingen risk, blöjorna kommer att gå åt!:) Det är roligare att handla barnmat när det finns lite mer att välja på! Här på Ica finns inte så många olika måltider, så det känns som att det blir samma mat varje gång.

Idag var vi på Bvc för vägning. 9,2kg väger han nu och är 72cm lång!:) Han har kommit in på en ny kurva!:)
Hon testade även pincettgreppet och om han kan slå ihop klossar, vilket han klarat länge nu... Han rester sig med hjälp av möbler, och kan stå själv korta stunder. Igår försökte han även gå längst tv-bänken, tog sig några steg bara.. Men, övning ger färdighet!!

Härom kvällen när vi lagt oss, fick jag sjuuk dagisångest... Jag kunde inte sova, bara låg och tänkte på att han snart ska börja på dagis. Det är bara 2mån kvar tills han fyller 1år, och nästan direkt efter det så ska han börja på humlan... Tycker att han är såå liten...:( Men, jag vet ju att det kommer gå bra, men det är lite tufft ändå. Veckan efter vi kommit hem från Egypten ska han och jag gå dit och hälsa på lite och sen får Jocke ta inskolningen veckan efter... Ska bli skönt att börja jobba och få normal lön igen!

Nehe, nu ska vi ta och leka lite innan det är dax för matlagning. Här kommer lite nya bilder:

Lite blöjor, toapapper, huhållspapper och våtservetter:



Gungade lite på gungälgen:




Vill inte sova:



Bästa och lättaste träningsstället:



Här ser man klart och tydligt alla bissingar, och även de som är på g:



Kommentarer
Postat av: Helena

Usch.. tiden går såååå snabbt. Kan inte fatta att Lucas snart är 1 år gammal. Och att han ska börja på dagis. Shit alltså.. jag har ångest inför att börja jobba och det är ju inte fören i augusti. Förhoppningsvis kan jag få jobba lite mindre. Typ 50-75% Om jag har en snäll chef.. Hur gjorde ni för att få Lucas att börja med välling? Tog han det bara en dag eller? Sover han hela nätterna nu? Och sover han i sin säng? Usch, att vi blev sjuk var inget vidare alls. Känns som att jag och Freja har växt ihop nu..hon är jättemammig! Vill bara tutta och inte äta riktig mat..

2011-01-26 @ 20:19:15
URL: http://ochkompani.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej!

Hugo började oxå på dagis typ 2 veckor efter han fyllt 1! Var lite orolig innan men det gick skit bra! Han tyckte att det var jätte kul och personalen var toppen! Så det kommer säkert att gå skit bra!

Du kan ju sticka dit och hälsa på lite innan så att det inte blir helt nytt direkt när det är dags!

Ha det bra!

Camilla

2011-01-27 @ 09:03:00
URL: http://torkkel.blogg.se/
Postat av: sara

hej! vad duktig lucas är! Snart kommer han väl springa omkring och ta alla grejer hemma =)

Jag missade några avsnitt när serien gick så nu ska jag kolla om hela serien. Förjävla bra alltså!

2011-01-27 @ 13:06:34
URL: http://masaa,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0