Ny design?

Testade att göra en egen, men ack, så krångligt det är... Kanske borde tjata lite mer på Marita!:) Får inte till det som jag vill, vill ha bättre bilder,andra bilder, mer bilder... Stilrenare, annan typ av mall... Ska jag göra´t själv, så tar det nog ett par dar!:) Men det var kul å testa!:) Här är en test:



Nu har jag laddat Ipoden med musik, eftersom jag inte har någon Iphone så får jag hållas med Ipoden!:) Känns som den bara blir liggandes annars!:)
Imorgon måste jag packa, har packat lite bara, så har mycket att göra imorgon. Vi åker till Åkersjön när Reine slutar vid tre. Det blir alltså, Jag, Lucas, Eric, Carl och Reine. Vi hämtar Jocke i stan!

Lucas har inte direkt varit mammas bästa kille idag... Sovit dåligt under natten, och så har han varit gnällig precis hela dagen! Somnade i 5 min på förmiddagen, men vaknade av telefonen, och somnade aldrig om... Åt lunch runt 12-13,gnälligt åt han fast han var trött som bara den, Gjorde nr2 på toa, och efterdet så somnade han. Sov gott i 1-2timmar, sen var han rätt snäll... Gnäll till kvällen igen, tröttis, höll på att somna i mitt knä då vi tittade på tv, men han fick gröt och så tänkte jag lägga honom efter det, men då va han inte trött längre, låg och skrattade och busade i sängen så han fick komma upp igen... efter ca 40min slog han huvudet i bordet, blev ledsen och då även trött, välling och så sov han vid 22... 
Bara han inte börjar bli sjuk nu när vi ska iväg imorgon...
Kan barn som inte ens fyllt 1år, vara i trotsåldern??? Det verkar som Lucas kommer att bli en "såndär" unge som inte lyssnar på sin mamma för fem öre!!! Han struntar i att jag säger "NEJ" eller "AJAJ" när han tar saker han inte får ha, eller gör saker han inte får... Som tex dra i datasladden, eller slå på tangenterna, eller ta datamusen och kasta i golvet... Datorn är det första han ska till, och det spelar ingen roll hur många gånger man bär bört honom och sätter honom vid leksakerna, så är han tillbaks vid datorn igen på några sekunder... Han blir arg och skriker när jag tar bort hans händer, men lika fort är dom där igen... Varför? För att han inte får såklart!! Han är smart, allt man inte får är roligt och ska testas! Jag trodde inte att detta skulle visa sig förän i typ 1-2årsåldern...

Mammas lilla trötta surunge, såhär såg han ut idag:



Det var faktiskt BARA de bilder jag tagit idag, brukar kunna bli nåra fler!:)

Oj, vad tiden rusat iväg, nu är det dax att sova, imorgon är en ny dag!!

God natt!

Kommentarer
Postat av: Marita

Jag kan hjälpa dig om du vill, du måste bara påminna mig och ge mig bilder :)

2011-02-18 @ 08:47:58
Postat av: Helena

Jag vill så gärna lära mig att göra egen design också. Men hur tusan gör man? Jag fattar inget!! Hur fick du till blommorna rumnt ditt namn och hur får man till så att allt blir där man vill.... du vet bilder där man vill ha dem och texten osv.. och om man vill ha stjärnor eller andra figurer. Måste man göra det i ett annat program och sen lgga in det som en enda stor bild?? eller?ojojoj jag är såååå oteknisk. buhu..



Lucas som alltid brukar vara så lättsam, då blir det extra jobbigt en dag när de bara gnäller. Alltså om det inte är det normala...och man vet lixom inte vad man kan göra. Hoppas att ni får det härligt i åkersjön! Skulle också vilja åka iväg och göra något sånt där med familjen, men allt som oftast är det bara jag och Freja i min familj. Så går det om man väljer en pappa som jobbar inom bar och restaurangvärlden..

2011-02-18 @ 13:20:26
URL: http://ochkompani.blogg.se/
Postat av: Melina

Låter lite som här hemma.....börja kring året hon med.Sunt förvisso med barn som har vilja,men i längden kan det vara tufft. Många faser de går igenom de rara små liven, och allt e defenitivt inte lätt. En bestämd liten kille ni har kanske och då lär ni bli varse om mer:)Lillan har sin 3-årstrots nu, omöjlig och ha och göra med mellan varven men ack så kul ibland:)Sköt om er gumman, ta en fika ngn dag?kram

2011-02-21 @ 21:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0