Gnäll, snor och hosta...

Åh, va jag är less på denna förkylning som Lucas har... Han sover inte om nätterna, vaknar och hostar... Ligger sedan vaken i flera timmar och pysslar med allt annat än att sova! Imorse var det mellan 4-6 som han var vaken. Somnade om och sov till 9. Snoret rinner, och hostar så han nästan kräks! Har kört med hostmedicinen han fick sist, men tycker inte att det blir bättre... :( Usch och fy...
Jag hoppas han blir bättre till helgen iaf! Vi som skulle ha en kortvecka på dagis/jobb blev hemma ist...
Men påsken har varit underbar!! Fint väder, god mat, och trevligt sällskap! Vi har varit på kopma mest hela helgen och myst med Freja, Helena och farmor och farfar! Lucas har varit helnöjd! :)
I lördags fick även mammorna lite "barnledigt", vi var på påsk-kalas hos Evelina en sväng! Mycket trevligt!! Lucas sov hos farmor och farfar, vilket även jag gjorde. När vi kom hem på natten var Lucas vaken... Det var då hostan började... Stackars farmor, hon hade suttit med honom i soffan från 00.30-02.30 då vi kom hem.. Gjorde välling och så fick han sova mellan mig och Helena! :)

Nu är jag så trött så jag håller på att svimma... Det tar på krafterna att bära runt på gnällig Lucas! :)
Vi lägger oss och hoppas att han sover hela natten, och vaknar frisk! :)

Tog inte många bilder från helgen, så dumt så dumt... Men några sötisar fastnade på bild från mobilen!:)
Freja visade att hon kunde brotta ner Lucas flera gånger! :)


Kommentarer
Postat av: Helena

Men sötisar!! Så himla skönt att vara hemma alltså.. Man kan ta det så lugnt och bara vara. Inte bry sig om att städa och tvätta osv. SKÖNT värre!

2011-05-01 @ 12:47:04
URL: http://ochkompani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0