maximal otur...

Nu får jag för att jag hade en lättsam graviditet, allt skit kommer efteråt! Hejåhå, hur mycket orkar man igentligen??? Nu har jag fått en bröstböld, stor som en golfboll... Fick penicillin i gbg av en läkare där, och har nu ätit det i över en veckas tid. När vi kom hem från gbg ringde jag till mammot och berättade att det inte hade blivit bättre, men hon sa att det kunde ta veckor innan mjölkstockningen (som vi trodde att det var då...) försvann helt.
Men jag gav mig inte, på måndagen när jag skulle in med Lucas så ringde jag igen, och ville träffa en läkare för att det inte blivit någon skillnad. Och när vi kom dit, så såg och kände läkaren att det var en böld... Det skulle krävas ett ingrepp för att få bort den. Fick träffa en annan läkare på gyn, som skulle göra ingreppet. Han berättade att det fanns 2 alternativ, antingen fick jag komma tillbaks dagen efter och bli inskriven, och då göra ingreppet när jag var sövd, eller göra det nu under lokalbedövning. Han menade på att det skulle gå på 5min, och det var vad han var mest van vid. Tvekade bra länge innnan jag valde lokal bedövning. Eric var ju med, så han stog bakom ett skynke och vaggade Lucas i vagnen. Men snart skulle jag få ångra mitt beslut... Han började sticka nålar i bröstet och bedöva det, vilket gjorde skitont! Efter det så skulle han skära upp ett hål för att sätta i en slang i bölden, och då skar han FEL, han skar där det INTE var bedövat! Det gjorde sjukt ont, och jag trodde att jag skulle dö! Efter lite fumlande så bedövade han där med, och bad om ursäkt. Blev omplåstrad och fick åka hem, med smärtstillande. Väl hemma släppte vi av Eric hos Carola på macken, och åkte hem. Gav Lucas mat, och sen gick vi och la oss och vilade. Snacka om att jag ångrade att jag inte blev sövd ist!

Igår var jag in på vc och skulle spola rent i bölden. Då sprutar man in vatten med en slang + spruta i hålet som är öppet. Det gjorde också skitont! Hålet hade börjat växa igen, så de fick öppna upp det med slangen. Började undra hur mycket smärta jag skulle klara av... Förlossningen kändes som en baggis jämfört med detta! Fyfan...

Idag var vi till hammarn och skulle spola igen, men då var jag förberedd med smärtstillande! Och då gick det betydligt bättre! Läkaren ringde idag och frågade hur det var, har det inte blivit bättre på fredag så sa läkaren att jag skulle bli inlagd. Men det känns faktiskt något bättre idag. Men vi får se hur det känns imorgon.

Nya bilder på fisen:



Stora killen, har passerat 4kg!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Men fy.... Stackars dig :-(

2010-05-13 @ 08:28:42
Postat av: Helena

Fy allt verkar hända! Det låter inget vidare alls! Önskar att man kunde vara där hos er mera! Saknar er alla! Och Lucas är nog den sötaste jag vet!!

2010-05-13 @ 19:49:45
URL: http://ochkompani.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Fy farao, kan inte ens tänka mig hur det kändes...ahhhh. Aja det vänder nu Sandra!!!! Puss

2010-05-19 @ 09:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0