Solsken

Idag skiner solen igen, härligt!! Men här sitter vi, jag och min pojk... Han hade gått upp 40g på 2 dagar, så det var bra men barnsköterskan tyckte att vi skulle fortsätta med intensivamningen ett tag till... Så matdax varannan timme, vilket gör att man inte har så mycket tid till annat... Han är rätt svårväckt också, tröttmössan!:) Men han verkar må bra, och de är det viktigaste!
Idag stack pappan i familjen iväg till Åkersjön, stackarn har ju inte fått köra så mycket skoter i vinter..:) Han kommer hem ikväll.

Idag hade vi fått paket, av faster Helena! Jag fick en fin tröja, och Lucas fick en body,byxor och strumpor! Tack så mycket!

Påsken har varit bra, kul att ha hela familjen samlad! Mamma och Pelle sov inne hos oss i gästrummet, Jenny och Percy hos Angelica. Madde, Andreas, Casper,Claris, och Wigge sov hos Åsa och Reine.
Farmor och farfar var hit på påsklunch på fredagen,så vi fick fullt hus!:) Faster och hennes familj kom också förbi.
Lucas har fått jättemycket fina kläder,och även nalle+ filt,och en snuttefilt. Så han är jätteglad!:)  Även mamma fick påskpresent och födelsedagspresent!:) Fick pengar, som vi nu har börjat spara till en resa då Pelle fyller 50! Så alla pengar jag fått, av mina föräldrar, svärföräldrarna och Jockes mormor lägger vi till resan!:)

I måndags kom Carola, Daniel och Elin och fikade och jag fick fina presenter.:)
I torsdags fick han även träffa sin fars farmor och farfar, samt farbror m.fam, och i onsdags kom fars mormor förbi en sväng med. Så nu har fisen snart träffat hela släkten!:)

Till veckan har vi mycket att göra, ska få ny tid för ultraljud av Lucas hjärta, och även en tid igen för öronkoll.
Föräldrargrupp, och tid hos BVC för ny vägning. Vi ska även till Hammarn och skriva under papper för faderskap.  Det blir mycke åka bil! Men Lucas gillar det!:)

Nu ska jag försöka väcka lillfisen för matning! Sen ska vi gå ut och sätta oss på baksidan med moster och dricka kaffe!:)

Här ligger min lilla tröttis!




Kommentarer
Postat av: Marita

Sötis :)

2010-04-11 @ 03:09:46
Postat av: Helena

Vad roligt att läsa det du skriver!! Antar att det är svårt att hinna med att skriva...speciellt om man är matmaskin varannan timme! Älskar att du lägger in bilder på lillen för då känns ni närmare!! PoK

2010-04-11 @ 10:46:48
URL: http://ochkompani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0