Trååkiga måndag...

Men är ändå ovanligt pigg! Baby bjöd mig på lunch idag på bagis! Och jag är fortfarande mätt! Haha...
Helgen har varit kanon!
Fredagen: När jag kom hem så var Melina och Ante där och hälsade på! Ingen bebis än, men jag hoppas att det blir snart!=) Och så hade Jocke gjort 3rätters, förrätt: avocado med räkröra, varmrätt: plankstek, och efterrätt: chokladpudding! Åh, så gott det var!!!
Efter middagen, bjöd vi hem Carola och Daniel + barn, och Åsa och Reine +barn, och vi bjöd på irish coffie, öl, vin, cider, drinkar... Haha,det låter som att det blev mycke alkohol, men det blev det ej... Gästerna lämnade oss runt tolv. Alla barnen hade somnat på olika ställen, hade fixat så dom kunde titta på film på datorn, så Eric och Felicia somnade nere i soffan, och Vickan uppe på golvet där vi satt! Och lillstumpan Nora sov i våran säng! =)
Men det var trevligt att få bjuda till lite!=) Vi fick inflyttningspresent av Carola och Daniel, jättefina olika ljusstakar! (tar en bild senare!) Tack så mycket!!!

Lördagen vaknade jag 8.30, men somnade om en timme, sen upp, städa undan lite, och åt frulle. Sen tog jag med presenten till Nora, (klänningen på bilden!) och hjälpte Åsa inför 1års kalaset! Det bjöds på smörgåstårta, kakor, och 2 olika tårtor! Och Nora fick kladda på hur mycket hon ville!=)
På kvällen så var jag barnvakt,(Åsa och Reine var på brandstations middag) Nora och Eric kom hem till mig, och vi hade mys! Jocke var hemma hos Mathias och satt ute och eldade hela kvällen.. Så jag och barnen, och såklart Hoffa!, tittade på film, åt godis,chips och drack cola! Vid 22.30, så sov båda två... Och strax efter kom Åsa, stannade på ett glas vin, och sedan gick hem med Nora... Eric sov kvar!

Söndagen, vaknade vi rätt tidigt, och bäddade ner Eric i soffan en stund så han fick se på barnkanalen medans jag fixade frukost!
Nils hämtade Eric vid 11, och dom for till stan... Tvättade och städade mest heela dagen.... + att jag fixade Telia smart, bredbandstelefoni och trådlöst internet, (fick även med en digitalbox för tvn, men den ligger fortfarande i kartongen, och tror inte att vi ska koppla in den) det var en tekniker som skulle komma och installera allt, men fick ett sms av telia att teknikern inte fått tag på oss, och att jag skulle höra av mig för ombokning... Men jag testade att få till det själv! Och det gick bra!!! Haha... Internet gick som en dans, större problem var bredbandstelefoni, fick inte telefonen att fungera! Men jag gav inte upp, svor och letade på telias hemsida, och gjorde exakt (trodde jag...)samma sak som beskrevs på Supportsidan... Men tillslut så kom jag på vad som var fel.. Man skulle ringa och bekräfta, och knappa in en kod, och jag slog fel! haha.. 3ggr slog jag fel, tills jag insåg vad jag hade gjort!!! Men nu fungerar allt som det ska, och ni kan ringa hem till oss igen! =) Skönt, nu är det 100m mindre sladd, som ligger och skräpar! =)  Hoffa är en trogen vän, låg hos mig under hela installationen! Men han va nog lite sur, leka med sladdar är kul, tyckte han...
På kvällen såg vi Spiderman3, den va kass....

Så nu är den här söt-stumpan 1år!
grattis lillstumpa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0