Juldagen

Lite smått om dagarna som varit...
Dagen innan julafton,va jag hemma med Thim medans alla jobbade... När Pelle kom hem så gick jag och Jeanette ut på en långpromenad! Det va riktigt härligt att få komma ut, och även träffa Netten och snacka skit!=)
Fixade lite julmat, och sen kom Madde,Andreas,Casper, Claris, och Alex... Vi åt mat, och hade trevligt.... När barnen hade lagt sig så kom grannarna Johan och Netten över och vi satt och surrade gamla minnen, och drack rött vin, sen så körde vi julklappsleken, och det va riktigt skoj! Jag fick 3 klappar tror jag, och ena hade jag köpt själv.. haha... Men de va bra grejer! ljus, handdukar, och små lampor!
Sen var det dax för RIM! Pjuuu... Vi skulle nog ha börjat med det liiite tidigare... För det vi kom på fick vi ändra lite på dagen efter! Men jag och Bosse kom på rim till nästan alla klappar! Svårare var det när jag och Netten skulle rimma på en bok som Bosse skulle få... hehehe..
Det va en kul kväll!!!
Julaftons morgon, grötfrukost med hela familjen! Och det snöade ute! :) Sen vid 12, så kom tomten och knackade på dörren!
Casper va lite småskraj för gubben med skägget, men vågade ändå fram och hämta paket! Thim va inte speciellt rädd...
När tomten gått, så fick barnen, och maddis sina klappar.
Efter de var det dax för dom att åka hem...
och vi slängde oss i duschen,en efter en.., och fixade julmaten! Som va heeelt underbart gott!!! Mumms!
Efter maten så var det bolibompa, och julkalendern (som jag tyckte var helt värdelös!Annat va det när man själv va liten och trolltider gick på tvn! ) sen var det dax för Thim att sova!
Därefter började vi med paket-utdelning och rimläsning! :) Jag fick många fina klappar, tex. en mp4 på 4GB och en parfym av min lillebror, sängkläder av mor och far, 2 väskor(en liten och en stor) av Bosse, Ljus och pengar av Madde, Oljor och balsamvinäger i små söta flaskor av mamma.
Efter det var det ännu en julklappslek! :) Denna gång roffade jag åt mig 3 paket, som innehöll doftljus,godis,och en duk!
Efter julklappsöppning så kom grannen över med sina barn, och dom fick julklappar. Även Johan kom, så vi satte igång och spelade spel! Jag och Bosse kom i säng efter 3! hehe...
Lite bilder:
Dagen innan julafton var det grönt, och på julafton blev det vitt !=)


Ikväll ska jag vara med den här snyggingen! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0