Torsdag

I måndags var vi ju till sjukan, Estelle och Marie kollade och undersökte Lucas, dom tyckte att det såg bra ut! Så vi kan pusta ut ett tag framöver!!  Stackarn, han va inte direkt nöjd med att ligga stilla längre, men han var duktig ändå! Mutade lite med glucos!:) När de tar ekg är det extra viktigt att han ligger stilla, i bara 10sek, men det är svårt för en sån liten pys! Det va lättare när han var mindre!:)
Men dom tog blodprov och skulle jämföra med hur det ser ut om 2månader igen.
Han fick fötterna lindade med embla, och fick sova i vagnen en timme innan det var dax för stick! Han sov fortfarande när vi kom in igen, och vi hoppades på att emblan hade bedövat så att han inte skulle känna något... Tji fick vi, han kännde sticket mycket väl och vaknade och gallskrek! Vi fick kämpa för att hålla honom stilla så dom fick det som behövdes.. När det va klart drog dom ut nålen och då sprutade blodet... Usch, stackars liten!

På måndag fick vi tid för röntgen av lungor. Så det blir en sväng till stan igen! Jag behöver ändå köpa skor, så det blir bra!
Fick en lönespec, full lön som skulle betalas ut på fre... Ringde och kollade det, och hon frågade om jag inte hade börjat jobba?? Hum... Vi missade visst att min föräldrarledighet hade gått ut den 3 sept... Då hade jag varit hemma i 6mån... Ooops.. Så fick ringa Marita och förlänga.. Nu tog vi till 1 April, så får vi se hur det blir... Jag hoppas bara inte det blivit något strul med försäkringskassan nu, dom är ju inte direkt snabba eller lätta att få tag på...

Och så var det de här med min far... Vi ska fixa begravning och annons i tidningen osv... Tur att mamma hjälper till, jag har ingen koll alls på sånt... Begravningen blir nog i början av november.

Nu har jag fixat klart med tack-korten iaf, jag är såå otroligt noga när jag ska göra nåt sånt, så det tar sån tid, och tillslut så blir det bara skit av allt... Men, jag tror att det blev rätt bra iaf... Jag hoppas det! :)

Lillfisen då, ja han gillar inte smakportionerna han får, han vill bara ha mammas mat... Men vi tjurar på!!!
Snart blir han ju 6månader! Ojojoj, va iden går... Han har blivit så stor! stora runda kinder, och söta veck lite här och var!:) Han var ju så "liten" länge, men inte nu längre!:) Ögonen är inte lika blå, vi får se vilken färg de blir, bruna som pappas, eller lite blandat som mammas!
Jag har börjat rensat bland hans kläder så nu åker stl 62 ner i lådan och göms undan... Några plagg i 62 kan han fortfarande ha, men annard är det 68 som gäller!

Just ja, när vi va hos bvc sist, så mätte dom fel, vi mätte på sjukan igen, och då var han 65cm, inte 67!:)

Här kommer lite färska bilder!:)




Kommentarer
Postat av: Thove

Lucky Luke är den finaste jag vet! Delad plats mä sin mor då förstås :)

Puss

2010-09-23 @ 21:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0