Lucas 6dagar.

Japp, dagarna går rätt fort, hinner inte göra så mycket mer än amma och byta blöja! Vi har haft lite problem med amningen, men det går i vågor, just nu går det bra! 
Tänkte berätta om förlossningen senare, men nu ska jag lägga in lite efterlängtade bilder, mosterMadde ringer dagligen och tjatar!:) Imorgon kommer hela familjen, alla utom Thim. Det ska bli kul! Faster Helena kommer ju också imorgon, så det blir många nya ansikten för Lucas. :)
Om allt är okej, så tänkte vi låta alla som vill, komma och hälsa på efter påsk. Nu är det bara Lucas farmor, farfar, farbror och Åsa och Bosse som varit hit och hälsat på.
Vi har ju bara varit hemma i 4dagar, det går så fort! :)

Idag har vi varit i stan, på sjukhuset.  Har gjort ett nytt hjärt-ultraljud...  Plutten har ett hjärtfel... :( Dom hörde ett kraftigt blåsljud då dom gjorde undersökningen på bb. Så dagen efter, innan vi åkte hem, gjorde dom ett ultraljud. Det visade sig vara en lindrig form av hjärtfel, som kan växa bort, men vi ska gå på regelbunda kontroller och se hur det utvecklas. Men han mår så pass bra så dom är inte oroliga. Men de e klart att vi är ändå, tills man vet säkert, om det växer bort el inte.... Han är ju våran lilla älskling!
Men,men... Här kommer lite bilder på Lucas!

Som ni ser, älskar han att sova!:)






idag ska...

2b057c4aefbc54ba55bb37c77b97b595.png

Kolla varifrån!

idag ska vi åka hem! Allt har funkat så bra här,och jag hoppas det fortsätter så hemma med! Nu ska vi bara mysa och mysa hela dagarna!:)


tusentack för...

0-47bac1671e6f47476099d8118333207a.png

Kolla varifrån!

tusentack för alla gratulationer,på både min och lucas födelsedag!:) förlåt för att jag inte svarat på alla sms,har fullt upp med att snusa på bebis:)


här är...

0-79a6bb75cd5a748952f6d83c863e3bf9.png

Kolla varifrån!

här är vårat underverk!:) lillprinsen lucas! Idag är det min födelsedag,och jag har världens bästa present brevid mig!:)


Sista magbilden??

Jag hoppas att det är sista magbilden iaf!
Har varit ute på en liten promenad, ska nu kolla på fuskbyggarna, och sappa över då och då till efterlyst!






BF+7

Ja, igår trodde jag faktiskt att det skulle sätta igång! Hade haft sammandragningar typ hela tiden sen dagen innan och på kvällen gjortde det tom lite ont! :) Hade precis lagt mig, och fick en värk som gjorde rätt ont, då fick jag ett sms från Jeanette. Det stog " Hej, jag tror att du kommer att föda barn inatt eller imorgon, förmodligen inatt, så förbered dig! puss" Haha, de va så sjukt kul, att hon skrev, samtidigt som jag låg och hade ont!:) Men, natten var lugn, inte ett skit hände efter det.... Och inte idag heller! Åh, va jag börjar bli less nu! Vi har varit ute på promenad varje dag nu, men inget hjälper... De sista veckorna har gått så sakta!
Pratade med barnmorskan idag, vi ska dit imorgon...  Hon skulle även göra en till hinnsvepning, och se om jag var mer öppen sedan sist.
Vi är less på att vänta nu! Imorgon har jag gått 41fulla veckor... Det trodde jag aldrig! Det kanske blir ett aprilbarn ändå!

Nu är det matlagning som gäller!


 

PappaPelles dag!

Idag fyller pappaPelle år! Det är många födelsedagar i mars i våran släkt/familj! :) Han hoppades på att en liten Lucas skulle komma ut på hans födelsedag!:) Vi kan ju hålla tummarna att det snart blir så!:)

BF+5. Pratade med barnmorskan idag, fick en tid på tors. Men som vi hoppas på att inte behöva gå på!
Ögat är inte bättre, men läste på 1177, att det brukar försvinna på 1-2månader... Men ingen verkar ha någon förklaring på varför det blir så?!? Märkligt...

Har hjälpt Jocke med lite jobb idag, så jag har haft något att göra iaf!:)
Nu ska jag börja koka potatis, det blir fiskbullar idag!


gissningsdatum

Gissa datum

Här är listan på gissningar när bebis kommer, om det blir pojke eller flicka.
Skriv din gissning, så fyller jag på eftersom!:) 

(uppdaterar lite gissningar från fb.)

Evelina: 16/3, pojke.

Fredrik: 17/3

Andreas: 18/3, flicka.

Mamma: 18/3, flicka.

Maja: 19/3, pojke.

Melina: 20/3, flicka.

Emilie: 20/3, flicka.

Edith: 20/3, pojke.

Sara: 22/3, pojke.

Jenny: 22/3, pojke.

PappaPelle: 22/3, pojke.

Åsa. S: 23/3.

Lina. J: 23/3, flicka, 49 lång och 3150 g.


Jenny. J: 24/3, flicka.

Marita: 25/3, pojke.

Helena: 25/3, pojke.

Marcus. O: 25/3.

Madde: 26/3, pojke.

Rich: 28/3, pojke.

BF+4

Ja, då har 4 dagar passerat BF. Den senaste tiden har varit jobbig, kanske inte så mycket med magen, men med ögat... Jag är så less nu, så jag bara önskar varje minut att värkarna sätter igång och vi får åka in igen. Och jag hoppas verkligen att ögat blir bättre efter förlossningen!! 

Det var i måndags, som jag hade sådan huvudvärk, och det gjorde lite ont bakom vänstra ögat. Samma sak var det på tisdagen, men ögat gjorde mer ont och jag märkte att jag såg lite dubbelt när jag tittade åt vänster. Sen på onsdagen skulle vi ut och gå en promenad, och efter det så såg jag dubbelt hela tiden! Jocke hade redan några dagen innan tjatat att vi skulle ringa sjukvårdsupplysningen, men jag trodde att det var en vanlig huvudvärk... Men vi ringde, och dom tyckte att vi skulle ringa förlossningen, och åka in. Ringde dit med, och vi fick komma in direkt. Möttes upp av en barnmorska och hon satte igång en CTG-kurva, så vi kunde se barnets hjärtljud, rörelser och mina sammandragningar. Allt såg bra ut, och vi kunde slappna av något. Fick sedan träffa en läkare, som ställde en massa frågor och gjorde några enklare tester. Allt verkade normalt, förutom ögat. Fick lite senare träffa en överläkare, och han ville att vi skulle stanna kvar över natten, för att dagen efter få göra en magnetröntgen av hjärnan. Innan vi fick vårat rum på BB så fick jag träffa en neurolog, som gjorde en undersökning. Han tyckte också att allt såg bra ut... Så läknarna visste inte vad det berodde på... Rummet inne på BB kändes lite konstigt, det var ju lixom dit vi skulle när det var meningen att vi skulle föda, inte NU... Allrummet, där tvn fanns, satt nyblivna föräldrar med sina små bebisar, också vi, jag med min stora mage... Vi kollade på fuskbyggarna och efter det gick vi och la oss. Hade svårt att somna, och vid halv ett på natten blev vi väckta av en barnmorska som sa att dom behövde rummet till två nyförlösta mammor, och att vi fick byta rum till gyn-avdelningen ist. Packade ihop våra saker, och gick till ett nytt rum. Förstår inte varför vi inte fick det rummet direkt.
Efter det hade jag väldigt svårt att somna om, och på morgonen blev vi väckta och jag hade tid för röntgen. Hon körde mig liggandes i sängen ner till röntgen. Där fick jag träffa nya läkare, och fick ligga på en hård säng, och fick ett par stora hörlurar med musik i. Blev inskickad i en stor rund apparat, som surrade och knackade väldigt högt. Där fick jag ligga i 30-40minuter. Under den tiden började jag få tankar om att detta kunde vara mycket värre än jag trodde. 
När det var klart, så kollade dom lite snabbt på bilderna, och hittade ingen propp, blödning el tumör. Skapligt lättad jag blev! Vi fick komma upp till rummet igen, och fick frukost. Efter ett bra tag kom det några läkare, och berättade att dom inte hade hittat något fel på bilderna, men deras spekulationer forsatte.
När dom gjorde en koll med hur ögonen följde fingret, så märkte vi att det hade blivit värre, ögat hängde inte med riktigt.
På eftermiddagen fick jag träffa en ögonläkare, och fick göra en massa olika ögontester. Och allt i ögat och runtomkring såg bra ut. Men han trodde att det var en ögonmuskelförlamning som jag hade fått. Varför, ja det kunde ingen svara på. Men ögonläkaren trodde att det skulle gå över med tiden.

Dom ville inte riktigt släppa oss ännu, eftersom dom inte hade fått svar på alla prover, så det blev en natt till på sjukhuset. Den natten sov jag riktigt dåligt.
Dagen efter så fick vi träffa samma läkare som tidigare, och han förklarade att dom nu trodde att det hade med graviditeten att göra, och hoppades på att det skulle bli bra efter förlossningen. På honom lät det som att vi inte skulle åka hem förän vi hade fått ut våran bebis. Han gjorde en svepning, i hopp om att det skulle sätta igång förlossningen. Efter det så kände jag faktiskt skillnad, fick typ "mensvärk", och vi hoppades på att det skulle sätta igång snart! Vi ringde Angelica och hon kom in med kläder till Jocke, och sen tog vi en promenad ute. Det tryckte på hela tiden. Men inga värkar kom... Så vid middagen kom den andra läkaren och sa att vi skulle få åka hem, och att dom nu inte tänkte göra något mer "medicinskt" med mig. Jahapp...
Det var ändå med blandade känslor vi åkte hemmåt, det kändes tryggt att ligga på sjukhuset, fick en CTG-kurva morgon och kväll, och ibland en mitt på dagen, och vi var lixom där, om det skulle hända något... Visst var det långtråkigt som fasen, men ändå tryggt...
Väl hemma var jag dödstrött, la mig på sängen och vilade en stund. Lite senare så var jag på toa, och fick då en slemblandande blödning, slemproppen hade lossnat. Jahapp... fick tillbaka hoppet om att det kanske snart var dax, men icke sa nicke. Här sitter jag fortfarande utan tecken på värkar. visst, lite förvärkar har jag haft, men inget som har gjort så ont som alla beskriver... Igår damsög och damtorkade jag hela huset, och idag tänkte jag skura golven. Min syn är kass, jag vill inte gå ut, jag vill inte träffa folk, jag vill bara att allt ska bli bra igen. Jag vill se normalt igen, och se normal ut! 
Det ända sättet att veta om det blir så, är att bebisen kommer ut!
Så kom UUUUT!!!!
              

snopet,vi blev...

0a64db3789c20a3bf3e3b2100b261d35.png

Kolla varifrån!

snopet,vi blev hemskickade,med dubbelseende och med bebis kvar i magen... Dom ville inte sätta igång mig,och tyckte att vi skulle vara hemma och vila tills det är dax... Det är precis vad jag ska göra nu,vila,är dödstrött! Har inte sovit riktigt på 2nätter!


Okej mina...

2359c4628c23bafd5a570378e97b2ba4.png

Kolla varifrån!

Okej mina vänner,här kommer en update om läget... I onsdags så fick vi åka in till sjukhuset pga att jag fick dubbelseende, och huvudvärk... Och här har vi varit sen dess! Har träffat olika läkare,gjort magnetröntgen i skallen,och tagit en himla massa prover... Men allt har sett bra ut, träffade en ögonläkare,och han sa att det hade blivit en förlamning på ena ögonmuskeln,och han trodde att det skulle gå över och läkarna tror nu att det har med graviditeten att göra. Så nu får vi inte åka hem förän vi har en liten bebis! Gjorde en undersökning tidigare,och efter det så hoppas dom på att det ska sätta igång snart! Och det tror jag att det kommer att göra också,frågan är bara hur lång tid det kan ta!:) och jag hoppas verkligen att min syn blir normal igen efter förlossningen! Men,vi mår bra iaf,så ni vet!:) tack lillis för att du kom med mer kläder till oss!:) puss och kram


Madde 29!

Idag är det min kära systers födelsedag!

Vi firar det med en bild som är ca 24-25år gammal! haha...

Grattis!

 

Kan även tillägga att ingen bebis är på gång ut, kommer nog stanna inne i magen förevigt! :)  Imorgon går tiden ut, vore skoj om även bebis ville komma ut då!:)

Nu ska jag börja med middagen, lax och potatis! Smarrigt!

v.40

Ja, då går vi in i v40(!) shit asså... Vi hade visst tid hos bm idag, så hon ringde och sist hade hon dubbelbokat, och nu sist vi va där, så sa hon nästa tid den 18/3, men hade skrivit 11/3 hos sig, och på våran lapp... Så fick skynda mig dit ( i regnet!) Hon hade fått ett återbud, så det gjorde inget att det blev lite senare än planerat.
Allt såg bra ut, hade inte gått upp något sen sist, och jag som tyckte att jag blivit så svullen...Men magen hade växt 1cm.

Inatt kunde jag inte sova, låg och funderade på allt möjligt...  Så idag är jag tröttare än vanligt... Känner mig som en zombie! Jag har inget skoj att göra hemma heller, så jag börjar bli lite rastlös! Igår låg jag bara och tog det lugnt, och kollade på film. ( Följde Melinas råd!:) )
Men idag måste jag göra något annat, annars blir jag tokig!
Just nu är det "ellen" på tv, jag tycker hon är kul!:)

Sååå, förhoppningsvis sista infon om graviditeten kommer här!!


Du är på dag 274 av 280. (97,9%).
Du är i vecka 40.
Du har gått 39 fulla veckor och 0 fulla dagar (v39+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 17 mar 2010
Du har 6 dagar kvar till beräknad förlossning.

Ingen vidare magbild, har ju varit rätt duktig ändå att ta bilder på samma ställe, så Marita kan göra en kul bild sen på hur magen växt!:) Men idag fick det bli framför spegeln...



Tänk, den 6 november såg magen ut såhär:


Sega dagar

De två senaste dagarna har jag varit trött, och hängig... Har samlat på mig mycket vatten, så mina fingrar gör ont! Annars känns det inget annorlunda.. Inga onda förvärkar el nåt... Pust...
Vill ha ut bebis nu! :)

8 dagar kvar till BF....

Lördag

Idag åkte vi till stan, jag, Bosse, Nora och Åsa. Köpte en väska, stor fejkskinn, jättefin! Kostade bara 149kr!:)
Köpte en bebismössa, och påslakan till vaggan och spjälsängen. Nora shoppade nog mest! :)

Jag skulle behöva vila en stund, har inte sovit en blund i natt, det var så varmt i sovrummet... Men, men... ska bädda rent ikväll, och byta täcke... Så får vi se om det blir bättre om vi tar bort dubbeltäcket ett tag...
Idag skulle jag igentligen ha jobbat, men nu gör Marita det ist. synd att jag inte tänkte på det, då hade jag kunnat gått dit och hälsat på en stund... :( Men nu har hon redan slutat...
Ikväll blir det liggläge i soffan framför "andra chansen"!

Nu går ögonen i kors....


update på gissningsdatum

Gissa datum

Här är listan på gissningar när bebis kommer, om det blir pojke eller flicka.
Skriv din gissning, så fyller jag på eftersom!:) 

Evelina: 16/3, pojke.

Fredrik: 17/3

Andreas: 18/3, flicka.

Mamma: 18/3, flicka.

Maja: 19/3, pojke.

Melina: 20/3, flicka.

Emilie: 20/3, flicka.

Edith: 20/3, pojke.

Sara: 22/3, pojke.

Jenny: 22/3, pojke.

PappaPelle: 22/3, pojke.

Marita: 25/3, pojke.

Helena: 25/3, pojke.

Madde: 26/3, pojke.

Rich: 28/3, pojke.

SOL

Jag och katten har suttit ute på baksidan och solat och läst en bok! Det va superhärligt! Jocke ringde nyss, skulle strax åka från strömsund. Imorgon ska dom åka skoter till syltsjön! Gravida suggor får stanna hemma!:) Jag ska åka till stan med Åsa ist! Va ju i stan i onsdags med, Jocke skulle på hälsoundersökning, och jag traskade runt själv på stan.. Efter en timme var jag skapligt less! haha... Men fick med mig lite bebiskläder och annat krafs hem! Sen var det smörgåstårta hos svärmor som fyllde år!

Nehepp, nu ska jag vika lite tvätt!! :)

                   


Gissa datum

Här är listan på gissningar när bebis kommer, om det blir pojke eller flicka.
Skriv din gissning, så fyller jag på eftersom!:) 

Evelina: 16/3, pojke.

Fredrik: 17/3

Andreas: 18/3, flicka.

Maja: 19/3, pojke.

Melina: 20/3, flicka.

Sara: 22/3, pojke.

Jenny: 22/3, pojke.

Marita: 25/3, pojke.

Madde: 26/3, pojke.


Var är gissningarna från folket "back home"???


Hemmafix

Äntligen har vi fått lite finare hemma igen!:) Lite smått som ska fixas nu bara!:) Vi håller tummarna på att spjälsängen är klar idag med! Här är lite före och efter bilder!:)






Lite bilder blev det allt!:) Men som sagt, allt är inte klart, i badrummet saknas lister och badrumsskåpet. Väntar även på att golvvärmen ska bli inkopplad. I förrådet ska det inte vara så rörigt, och mycke saker, det mesta som ej ligger i lådor el kartonger, är bebiskläder och bebissaker. Spjälsängen ska stå där vaggan står nu, och lite mer saker ska fixas där inne... Pyssel,pyssel! :)

v.39

 
Du är på dag 268 av 280. (95,7%).
Du är i vecka 39.
Du har gått 38 fulla veckor och 1 full dag (v38+1).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 17 mar 2010
Du har 12 dagar kvar till beräknad förlossning.

Vecka 39

Kroppen: Bestäm dig för att du är klar att föda ditt barn! Nu är du klar med förberedelser och du är redo. Känslomässigt känner man ofta blandade känslor, man är otålig samtidigt som man kan känna rampfeber.
Livmodertappen har i regel börjat mogna och mjukats upp för att underlätta förlossningsarbetet, i vissa fall försvinner den helt. Slemproppen kan lossna, men det är ingen garanti att förlossningen är på gång. Om den lossnar i tidigt skede kan den till och med återbildas. Slemproppen bildas i vecka fyra för att skydda ingången till livmoderhalsen. Den kan vara alltifrån genomskinlig i en geléaktig konsistens till brun-, röd- eller grönfärgad. Den kan även komma ut i små omgångar och vissa märker inte ens av den.

Barnet: Det duniga hår som hittills täckt barnets hud försvinner och hudens rynkor är utslätade. Barnets avföring "mekonium" som samlats i tarmarna består av en blandning av lanugohår, gallpigment, utsöndringar från matsmältningssystemet och celler från tarmväggen. Barnet förbereder sig att födas genom att samla på sig extra mycket energi för att klara sig under förlossningen och de första levnadsdygnen innan mjölkproduktionen kommit igång.


Japp, nu är det bara att vänta!:)  Såhär ser magen ut dårå...



v.39

Idag går vi in i v.39... Igår var det precis 2veckor kvar till bf. Tiden går ganska sakta nu, saknar vännerna på jobbet! Men har fått mycket gjort här hemma, inte suttit stilla en sekund! Idag var vi hos bm, allt såg bra ut, och fick en ny tid om 2 veckor. Jag hoppas att vi inte behöver gå på den, att bebis har kommit ut då...
Såg att syrrorna A gissat på datum på sin blogg, kul!:)

Kör en koll här med:

När tror du bebis kommer? Och vad tror du att det blir???


Kommer senare med tjockisbild!:)

Melina 28

Grattis gumman på födelsedagen!!! Vi ses ikväll!


RSS 2.0