Ren påväg.. Vi ska tillstan en sväng nu..

29122010397 (MMS)

Ren påväg.. Vi ska tillstan en sväng nu..


Ny kläder!

28122010388 (MMS)

Ny kläder!


Julmys

Ikväll blir det julmys, glögg och fika! Familjen Engström/Johannesson och Engströms kommer hit! Barnen ska få sina klappar. Igår skottade vi gården, för första gången, kan säga att det var väldigt mycket snö! Men bara pudersnö... Hoppas det kan bli lite plusgrader så snön får sjunka ihop lite snart...

Mor och far och familjen kommer inte upp i 13:helgen, så vi åker ner ist! :) Jocke är och försöker få iordning på bilen nu, den har ju inte varit så rolig att köra den sista tiden...
Nu ska jag börja fixa lite mat, undra vad det blir idag!?!

På nyårsafton ska vi till Carola och Daniel på middag. Imorgon ska vi nog ta oss till stan en sväng!

Hejsvejs!

Dag trettio.

♥ Dag 30 – Ett sista ögonblick.

Hon var inte mycket för världen, var inte speciellt snabb, eller vacker... Hon var liten och smidig!
Vi hade en speciell relation, vi hade varit med om mycket tillsammans. Vi hade många turer, många minnen, många mil ihop, och det var med en tår i ögat jag sålde "gamla bettan"... Hon var ju ändå min första alldeles egna bil! :)


Dag tjugonio.

♥ Dag 29 – Mina ambitioner.

Jag försöker hela tiden att leva i nuet, dag för dag. Ta vara på det vi har, ta hand om varandra och vara possitiv och hjälpsam.
Kan man säga att det är mina ambitioner??

                                      

Dag tjugoåtta.

♥ Dag 28 – Det här saknar jag.

Jag saknar alltid någon.. Marita sa till mig en gång, "du är aldrig nöjd!" När jag är hemma här i Stugun, saknar jag hela min familj och mina vänner hemma i K-holm.  När jag är i K-holm, saknar jag alla här uppe!:)
Just nu saknar jag sommaren.


Julafton

Vi har haft en mysig julhelg hos Lucas farmor och farfar! Han fick träffa tomten, vilket inte var så farligt, och fick många fina julklappar av alla släktingar! Han fick jättefina kläder, en elefant, en talande hund, en HerrNilsson, Tomtar-boken, presentkort på HM, pengar, fonder, leksaker, pyjamasar, ett fint lapptäcke som gammelfarmor gjort, ja, jag tror att jag fick med allt!?!
Han fick även ett fint påslakanset från "grannarna på kompa".
Tidigare så har han fått en råtta och stapeburkar från Nelly och hennes mamma och pappa, pulka från farmor, snygga byxor från Marita och Lars!
Han var nog nöjd med dagen, för när vi kom hem vid 22.30 somnade han och vaknade inte förän 10 dagen efter!

Här kommer lite bilder då från våran julafton!

Lucas ska alltid ta allt som Freja leker med... Inte så snällt!



Snyggt Familjekort:



Julgranen:



Lucas fick sitta i knä på tomten:



Kusinerna och den fina tomten:



Öppnar klappar:



Trött kille på julaftonskvällen:



Nästan alla julklapparna:


9 månader

Mitt i allt julstök blev Lucas 9 månader!
Mammas storkille!!


Tack Marita och Lars för de fina byxorna!!...

23122010349 (MMS)

Tack Marita och Lars för de fina byxorna!! Nu sover jag,och mamma kollar på sin favvo film höstlegender på 4an. Godnatt-jul-kramar Lucas the man


God Jul

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!!

Julkramar från familjen Thor/Boström


Bvc

Japp, idag drog vi på oss massor av kläder och gick ut i -29. Vi hade tid på bvc för vägning.
Han väger nu 8650g och är 71cm lång. Det går sakta nu, mot i början då han gick upp ca 1kg varje gång.
Nu är det snart julafton. Igår slog jag in de absolut sista klapparna. Lucas har köpt så många julklappar till alla sina vänner. Har inte köpt en enda julklapp till någon vuxen iår, har bara köpt till barnen. Föräldrapenningen är ju inte så hög, så har inte haft råd. Sen är det ju en monstermånad, då det är kallt ute, så blir ju elräkningen saftig! Usch... Men hoppas det vänder snart!!
Lucas sover och nu måste jag börja med maten. Tänkte göra pannbiff med potatis då jag ändå ska göra köttbullar! Sen ikväll ska vi griljera skinkan!


Dag sjugoåtta.

♥ Dag 28 – Det här saknar jag.

Jag älskar sol och värme, så kanske inte just nu, 2 dagar innan julafton, men annars saknar jag sommaren!
Det är tur att vi ska åka till Egypten om 3 mån!:)


Dag tjugosju.

♥ Dag 27 – Min favoritplats.


Vart som helst med mina underbaringar!
Här på bilden åker vi en gammal spårvagn i Malmköping.


Skönt värre!

22122010340 (MMS)

Skönt värre!


Dag tjugosex.

♥ Dag 26 – Mina rädslor.

Jag är rädd för spindlar, ormar, kryp, björnar, ja ganska många djur....

Den här nallen ser ju ganska snäll ut... Men tur att vi träffade honom på djurparken och inte i skogen!


Dag tjugofem.

♥ Dag 25 – En första.

Första bilden jag tog med min mobil.


Dag tjugofyra.

♥ Dag 24 – Det här får mig att gråta.

Jag är rätt känslig när det gäller vissa saker, sen jag blev mamma har det bara blivit värre, jag kan böla till filmer, serier, tv-program, ja det mesta som handlar om känslor.
Jag storgråter inte, men fäller en tår eller två. Det behöver inte alltid vara något sorgligt, utan kan lika gärna vara något vackert och fint.

Några bilder från några av få mina många favorit-gråt-filmer.


Nu är allt klart inför jul,nu kan vi ta de...

19122010329 (MMS)

Nu är allt klart inför jul,nu kan vi ta det lugnt och bara mysa! Tyvärr har Lucas fått feber nu ikväll,hoppas det är över tills imorgon!


Han gjorde det igen! Somnade i gungan...ha...

18122010320 (MMS)

Han gjorde det igen! Somnade i gungan...haha.. Det va ju inte meningen,ska ta och göra välling och lägga honom i sängen ist.


Lördagsfika.

Blev bjuden på fika hos Marita idag. Sara, Helena och lilla Freja var också där! Hemma hos Marita var det julfint. Så efter det åkte vi hem och började julstöka lite. Inser att jag inte har så mycket julsaker, så får inte till mysjulkänskan riktigt...
Men det jag har åkte fram!! Nu är det bara granen som saknas. Men hoppas att Jocke hittar någon fin imorgon!
Imorgon kommer familjen Jacobsson/Detlofsson hit på lite julfika. Nellybelly ska få sin lilla julklapp!
Pappa Jocke är på julfest med grabbarna så jag och Lucas är ensamma hemma! Just nu sitter han på golvet och kollar på Narnia på tvn.
Ska ta och städa och göra fint här uppe nu, nedervåningen klart!:)

Lucas har börjat göra miner, som sin kusin Willgoth. Så fort kameran åker fram ser han först ut såhär:



Kusin Willgoth:



Dag tjugotre.

♥ Dag 23 – Det här får mig att må bättre.

Jag mår bättre, när andra runt omkring mår bra.
Jag mår bättre när jag ser min son skina upp som en sol, bara man tittar på honom.
Jag mår bättre när jag tittar på mina underbara killar som brottas på golvet.

Nu har jag inte tid att sitta här längre, så mer må bättre får ni en annan gång!:)


Dag tjugotvå.

♥ Dag 22 – Det här upprör mig.

Något som upprör mig otroligt mycket är barn som far illa. Barn som utsätts för våld, mobbing eller vad det nu kan vara. Jag blir upprörd av krig, orättvisor, svält och fattigdom.
Droger avskyr jag. Jag har ett antal gamla vänner i K-holm som antingen dött eller är helt nere pga droger... Det är tragiskt.
Den här självmordsbombaren upprör mig, jag kan inte förstå varför man skulle vilja skada andra??
Våld, misshandel, folk som gör illa varandra, gör illa barn, det gör mig illamående.

Usch och fy säger jag bara....
Jag önskar att allt detta bara försvann! Tänk va världen vore så mycket bättre då, om allt ont bara försvann...


En passande bild för detta?

Jag lägger ut lite länkar ist, till olika hjälporganisationer. Det finns säkert tusen olika, men här är några.

Rädda barnen

Sos-barnbyar

Läkare utan gränser

ActionAid

Dag tjugoett.

♥ Dag 21 – Ett annat ögonblick.

Det var ett roligt ögonblick. Nora och jag gick efter Jocke med Lucas i vagnen, vi skulle till backgår´n en sväng. Helt plötsligt säger Nora "Jocke, han är en riktig söt-pappa han!"

hehe, Nora hon är kul hon! Efter ett tag sa hon att han va "en bus-pappa", och senare blev det en "sur-pappa"! haha... Hon är en riktig SötNora hon!


Dag tjugo.

♥ Dag 20 – Den här månaden.

Den här månaden har gått undan! Det är december, och allt är bara underbart mysigt med den här månaden!
Advent, julpynta, lucia,julmat, julmust, glögg, allt bakande av lussebullar, pepparkakor+hus, köpa julklappar och slå in klapparna! Jag gillar allt! Ska pynta klart imorgon tänkte jag, och på sön ska pappa Jocke hugga gran. Det är lixom inte riktigt klart förän granen är på plats!
Det ska helst vara mycket snö ute med, och nu har det snöat rätt mycket i 2 dagar och varit milt ute. Tyvärr har det annars varit askallt ute, men hoppas nu att det blir bättre!


Idag så var vi i kyrkan på julkonsert! De ...

16122010306 (MMS)

Idag så var vi i kyrkan på julkonsert! De va fint och fick lite mera julkänslor! Lucas och Nora somnade i slutet..:) nu blir det läggdax!


Dag nitton.

♥ Dag 19 – Detta ångrar jag.

Jag ångrar att jag inte har varit ute och rest mer, innan jag fick barn.
Att man inte passade på, när man jobbade så mycket, i yngre dar... Hade tre jobb samtidigt, och vissa dagar gick jag direkt från det ena till det andra. Jobbade ibland varje helg, och tänk, vad jag hade kunnat spara pengarna och rest!!! Nä, istället så levde jag livet, spenderade pengarna på annat skit... Och det var ju inte alltid fy skam det heller!:) 

 


Jaha,då har vi strömavbrott... De va ju kul!

16122010288 (MMS)

Jaha,då har vi strömavbrott... De va ju kul!


Tomten har visst varit här idag! Dessa sto...

15122010275 (MMS)

Tomten har visst varit här idag! Dessa stog utanför dörren!:) antar att en är till Lucas och en till min andra lilla bebis Jocke!


Lucas skrattar och klappar händerna när ha...

15122010274 (MMS)

Lucas skrattar och klappar händerna när han ser si kusin Freja på bild! :)


Han är ganska nöjd när han får sitta och p...

15122010267 (MMS)

Han är ganska nöjd när han får sitta och plocka med sina leksaker!


Finaste lilla tomten. Han gillade luciatåg...

13122010263 (MMS)

Finaste lilla tomten. Han gillade luciatåget idag,han tyckte ungdommarna var såå duktiga! Men han var mest intresserad att spana på snygga tjejerna som satt bakom oss! ;)


Dag arton.

♥ Dag 18 – Min favoritfödelsedag.

Min absoluta favoritfödelsedag var min senaste. Den firade vi på bb, och jag hade världens finaste present i min famn! Lucas föddes dagen innan min födelsedag. Så den dagen hade jag allt jag någonsin önskat mig!! ♥


Dag sjutton.

♥ Dag 17 – Mitt favoritminne.

Det första jag kom att tänka på var när Thove, Lisa, Jeanette och Angelica kom hit och hälsade på när jag fyllde år. Det var mars 09.
Vi hade så himla roligt! Vi åkte skoter, lagade mat, kastade gris, och hade världens roligaste kväll på krogen+efterfest hos Anton. Jocke åkte till stan tidigare, och Melina kom hit, och vi gjorde middag och goda drinkar och spelade kasta gris. Lisa som var gravid, körde oss till stan, och vi gick på plaza, dansade som aldrig förr. Lisa med sin stora bebismage dansade mest, och höll igång som bara den! Vi kom hem tidigt på morgonen,men vilken kul kväll det var!!! Det går inte att beskriva hur roligt det var, men att dom kom hit och hälsade på betydde mycket för mig!!


Dag sexton.

♥ Dag 16 – Min första kyss.

Min första kyss var på ett disco på skolan i strångsjö. Han hette Pentti och var 4år äldre än mig. Vi dansade tryckare, och jag va jättekär i honom.
Det var ju även min syster Madde, måste jag tillägga... Efter några år förlovade sig madde och han... haha...

Fint,men kallt som tusan! Ikväll ska vi på...

13122010254 (MMS)

Fint,men kallt som tusan! Ikväll ska vi på titta på årets luciatåg!


Nora jag och Lucas har disco!

11122010250 (MMS)

Nora jag och Lucas har disco!


Dag femton.

♥ Dag 15 – Mina drömmar.

Just nu, just idag så skulle min dröm vara att vinna pengar... Jag skulle vilja vinna pengar för att kunna lösa lånen på huset, köpa en fin stor bil, kunna vara hemma längre med min lilla skrutt, bjuda alla jag känner på en utlandsresa, köpa ett fritidshus, skänka pengar till välgörenhet, köpa massa presenter till alla, ja.. Jag skulle kunna göra så mycket, underlätta livet för många för bara några miljoner!:)


Dag fjorton.

♥ Dag 14 – Vad hade jag på mig idag.

Igen? jahaja..

Idag har jag på mig: underkläder, svarta tajts, svarta strumpor, lila linne, svart tröja. Lucas har: grå kiss-body, grå/svart rutiga byxor,  svarta strumpor och svart haklapp.



Vi fick precis ett par fina stickade socko...

10122010211 (MMS)

Vi fick precis ett par fina stickade sockor från Marie! Om du ser detta,Tack så mycket! Dom är perfekta!! :)


Dag tretton.

Vi fortsätter direkt...

♥ Dag 13 – Den här veckan.

Idag är det fredag. Veckan har varit bra, lagomt mycket att göra. Köpt julklappar, varit på f-grupp, slagit in alla julklappar, och bara tagit det lugnt. Lucas fortsätter att snora och hosta... Tycker att det borde gå över snart, men icke...
Veckan är ju inte slut än, helgen får vi se vad vi gör av, lite glögg-dricka blir det nog allt!
På söndag är det 3dje advent, och jag funderar på att julpynta fullt ut, fram med tomtar och hela skiten!! Får man det?... 

En bild för veckan då, lilla killen gillade inte fruktdryck, han tyckte att det var lite surt.... :)


Dag tolv.

♥ Dag 12 – I min handväska.

Tråkigt nog använder jag inte handväska på vintern... Har allt jag behöver i jackan!:) Det jag alltid har med mig är, plånbok, lypsyl, nycklar och mobilen... Ja det är väl det... Så det blev inget roligt svar på dag tolv...

Bild får ni inte heller. hehe..

Melissa Marr

Har precis läst ut en bra bok. Måste nästan beställa fortsättningen!:) Läste även att dessa böcker kommer att göras om till film! Bra skit!


Eric

Eric sover hos oss inatt! Just nu kvällsfikar dom nere...
I tisdags åkte vi till stan, fixade julklappar, och jag var på mammografiundersökning. Det gick bra, dom tog några bilder, och sen var det klart!
Vi var i stan hela dagen, Lucas va jättesnäll! Han satt snällt i vagnen och sa inte ett ljud. Vem vet, han kanske kände på sig att han skulle få julklappar... :)
Jag fick mina julklappar redan nu, av Jocke. Foundation och en mascara från Makeup store, och ett ögonskuggskit från Viva la diva. Tack sååå mycket!:)
Sen i går så var vi på föräldragrupp och Jocke följde med. Dert var 3 barn, förutom Lucas. Han var störst, och den minsta var bara 2 veckor gammal! Tänk när L var såå liten! Det skulle nog kanske bli två bebisar till, men jag tror inte dom var födda än! :)

Lucas bara växer å växer. Nu äter han allt! Han gillar även välling nu, så på kvällen äter han gröt, och sen innan vi somnar, äter han välling. Och på morgonen blir det välling, somna om och sedan gröt. Under dagen så äter han mat och fruktmos. Ja, han äter och är nöjd, och det är huvudsaken.
Vi ställde bort gåstolen för ett tag sen, tänkte att han skulle lära sig krypa ist... Det går sakta framåt, kryper inte än, men man ser att det är på gång! Sålänge humöret håller i sig, kan han hålla på ett tag!:) Blir han less, så hörs det! :) Annars gillar han att sitta och plocka med alla sina leksaker! Vi brukar även läsa böcker, det gillar han!:)

Nehe, nu ska jag ta och stoppa alla tre killarna i säng snart!:)
Men först, lite kort.

Kryptränar:



Snacka tröttis, somnade sittandes i mammas knä:



Eric matar Lucas med plommonpuré:



Han gillar´t:



Myser med pappa i finaste morgonrocken:


Gillar att vara nakenfis:



Nya myskläder:


Dag elva.

♥ Dag 11 – Mina syskon.

Jag har tre syskon, Madde, Angelica och Alexander. Madde är äldst, hon blir snart 30!! hehehe... Hon bor i malmköping och har tre barn.
Angelica är 20, bor nu i Katrineholm igen, efter ett år här i Stugun.
Alexander är 15år, han bor hemma i Strångsjö.
Sen har jag ju tre fostersyskon, Jenny 19, Percy 16 och Thim 9.

Mina älskade systrar och lillebror!
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Jag har fått en förjulklapp! En barbapappa...

07122010207 (MMS)

Jag har fått en förjulklapp! En barbapappa-marackas! Jag har även fått en ny tand idag,en liten framtand uppe har tittat fram!!:) nu ska jag äta välling och sova! Imorgon ska jag träffa bebisar!:) kram Lucas


Nu är vi äntgligen påväg hem från stan,vi ...

07122010195 (MMS)

Nu är vi äntgligen påväg hem från stan,vi har varit här hela långa dagen. Mamma har varit på mammografi undersökning,rutinkoll efter bölden hon fick när jag va liten. Sen har vi varit och handlat julklappar till alla mina kompisar! Tur pappa va med och betalade mycket. Jag har varit jättesnäll hela dan så jag har fått jätte många julklappar!! :) nu vill jag att det ska vara julafton så jag får slita upp alla paket!!:) kram Lucas


Årets pepparkakshus, vindskyddet på mörtsjön!

05122010186 (MMS)

Årets pepparkakshus, vindskyddet på mörtsjön!


Vi kollar på idol. Heja Jay!! 
Har nu slut...

03122010165 (MMS)

Vi kollar på idol. Heja Jay!! 
Har nu slutat amma helt!! lucas äter ersättningen,då det behövs.. Det firar jag med ett glas Gazela!:)


Dag tio.

♥ Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.

På fm.

♥ Svarta trosor, lila BH. (äntligen ingen amnings-bh!!)
♥ Svarta blanka leggings från HM.
♥ Vitt linne från gina.
♥ Vit lång hoodie från Lager 157.
♥ Pärlörhängen från HM.
♥ Svart flätat läderarmband från Dahlströms guld.

Passade på att ta en dusch när Lucas sov, och efter det blev det:

♥ Rosa trosor, och rosa BH.
♥ Svarta strumpbyxor.
♥ Svart topp från HM.
♥ Rutig kjol från HM.
♥ Halsband från HM.
♥ Vita pärlörhängen från HM.
♥ Svart flätat läderarmband från Dahlströms guld.

Eftersom Lucas kom med på bilden, så kör vi snabbt vad han har på sig idag.

♥ Grå/grön randig body från Kappahl. (Kusin Willgoths!:))
♥ Gråa trumbyxor från ellos.
♥ Guldhalsband med namnbricka från Dahlströms guld.
♥ Bruna innetofflor från Eric. :)

När jag skulle ta en bild, så kom det en liten filur som också ville vara med!



God morgon världen! Dax att kliva upp!

03122010121 (MMS)

God morgon världen! Dax att kliva upp!


Dag nio.

♥ Dag 9 – Min tro.

(Slänger in dag nio direkt, det går ju lite segt de här...)

Jag är döpt, men inte konfirmerad. Vi döpte även våran son, men jag vet inte om det är mer tradition än tro...
Jag tycker att det är mysigt att gå till kyrkan och att vandra på kyrkogården, det har jag alltid tyckt. Jag tror att det finns mening med allt, jag tror nog mer på ödet än på att det finns en gud.
Det är svårt de där... Svårt att förklara, jag vet nog inte riktigt själv vad jag tror på...


Dag åtta.

♥ Dag 8 – Ett ögonblick.

Jag har säkert 100 000 ögonblick som jag skulle vilja dela med mig. 
Men eftersom jag nu är mamma så är det ju självklart att mitt ögonblick kommer att vara då Lucas föddes. Det är nog det mest känsloladdade ögonblick i mitt liv! Smärta, tårar, glädje och lycka, allt på samma gång! Just det ögonblicket han kom ut, så visste jag inte om det var en pojke eller flicka. Han låg där på magen, och jag hade en varm handduk över ögonen, den hade hasat ner från pannan, och jag hade ingen aning om vad det var för kön. Men det brydde jag mig inte om, känslan över att ha bebisen utanför magen ist för inuti var obeskrivlig! Efter ett tag frågade barnmorskan om vi hade sett vad det blev, Jocke svarade genast "Ja, jag såg snoppen"!:)
Det är den mitt lyckligaste ögonblick!


Dag sju.

♥ Dag 7 – Min bästa vän.

Jag är lyckligt lottad, jag har flera bästa vänner! Så det är svårt att nämna bara en.
Jag har förlorat kontakten med många vänner, och det är tråkigt... Men det är väl så att man växer ifrån varann... Men det är ju lite tur att det finns fb ändå, man har ju liite lättare att hålla kontakten med alla!:)

Jag är glad för mina vänner, och de som inte bor i närheten så är det underbart hur man kan ha så bra vänner fast vi inte ses eller pratar varje dag. Thove är en sån vän, vi ses sällan, pratar sällan, men när vi väl ses har vi alltid roligt! Hon kan skicka en hälsning på fb, eller ett sms, en present, och jag blir så glad varje gång!! Henne älskar jag otroligt mycket, och hoppas att vi alltid kommer att vara vänner!!
Lisa är också en sån vän, vi har alltid skoj när vi ses, så är det med alla tjejer från klassen! Hon är lättsam, rolig och vi skrattar nästan jämt. :)
Netten är också en vän för livet, vi har kännt varandra ända sen vi flyttade till Strångsjö. Vi har bott grannar hela livet, och alltid varit vänner!!
Sen har jag Melina, en vän som alltid ställt upp i ur och skur. Hon är den mest omtänksamma person jag känner! Vi bor nästan grannar, men vi ses sällan ändå, tyvärr. Men det är väl lite så när man har egna familjer åså... Ska ta och bjuppa på en glögg-kväll snart!:) Då ska jag även vilja bjuda in systrarna Andersson! Dom två tjejerna har jag lärt känna när jag flyttade hit, vi är arbetskollegor, och dom är helt underbara!! Dom har jag sjuukt roligt med!! Marita har varit en person jag har kunnat prata om det mesta med, och det har varit skönt! :)
Helena, hon är också underbar, hon är den som fick ihop mig och Jocke frånbörjan!:) Hon och jag har haft kontakt sedan vi var yngre, och se vart vi hamnade tillslut? Jo våra barn är kusiner, och bättre faster kan inte Lucas ha!:)
Åsa är även hon en bästa vän! Hon hjälper mig med allt, hon är lättsam, bra att prata med och vi har också roligt ihop.
Sen har jag ju mina systrar, Madde och Angelica. Vad skulle jag göra utan dom?? Mina absolut bästa bästaste systrar! Ni är såå olika, men båda två betyder väldigt mycket för mig!


Kärlek till er alla!!! ♥

        


RSS 2.0