tack Sara...

0fd1712f6ab05ef32afb51a6598a732c.png

Kolla varifrån!

tack Sara och Marita för julklappen! Nu ska jag ta ett bad!:)


god morgon...

-22b176874a03e8ce34ae3ed6ed8524b.png

Kolla varifrån!

god morgon mina vänner!:) har sovit ensam i lillhuset,angelica sov i stan inatt! Här har det toksnöat sen igår kväll! Det var nog länge sen de va så här mycket snö vid jul här nere!:) mysigt! Igår var vi i norrköping och köpte klart julklapparna,har bara bosse kvar... Nu ska jag gå in och se om familjen är vaken!:) hoppas ni får en mysig söndag!!


nu är...

0b2e493bf67825ae408883a7f15894b9.png

Kolla varifrån!

nu är vi i katrineholm!:)


nu har...

0-7151917913a8721f8e419c1d1f67d3a6.png

Kolla varifrån!

nu har vi kommit iväg,bara 2timmar senare än tänkt!:)


Kul jul...

Ser ut som de inte är så bra väglag nu... De blir att köra försiktigt!


Fredag 18 december

Idag var det kallt som satan ute, inne också, ville inte kliva upp ur sängen! Det var 28 minus ute när vi åt frukost!
Igår packade jag nästan klart, har bara lite smågrejer att slänga i väskan nu, så drar vi sen. Slutar 12.30 idag, jag börjar bli lite orolig att Angelicas bil inte kommer att starta... Men, jag håller tummarna! Har bara ett liiitet uppdrag innan vi kan åka bara! ;)
Jocke har tvingat mig att ta med mina skidkläder, ifall det skulle bli fel på bilen! Han tänker på mig han!:) hehe... 

Det ska bli kul att komma hem till familjen igen! Myyyys! :)

90dagar kvar.





 
Du är på dag 190 av 280. (67,9%).
Du är i vecka 28.
Du har gått 27 fulla veckor och 0 fulla dagar (v27+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 17 mar 2010
Du har 90 dagar kvar till beräknad förlossning.

Vecka 28: 17 dec - 23 dec 2009

 

Vecka 28

Kroppen: Livmodern är nu så stor att den påverkar hur du kan röra dig. Du kan fortfarande vara aktiv, men kroppen säger ifrån om du tar i för mycket. Då kan du få sammandragningar vilket innebär att livmodern drar ihop sig och blir hård. Det kan komma när du går fort eller är kissnödig. En sammandragning håller i sig i 10–30 sekunder, för att den ska släppa behöver du stanna upp. Om sammandragningarna börjar göra ont kan det vara ett tecken på att livmodertappen håller på att mjuka upp sig. Det bör kontrolleras hos läkare eller barnmorska.
Framöver blir besöken hos barnmorskan allt tätare. Man ser över att Symfus-fundusmåttet går uppåt i den takt som det ska och att kroppens värden är goda. Man kontrollerar järnhalten i blodet, sockerhalten, blodtryck och fosterljud.
Nu kan du få humörsvängningar igen, när kroppen börjar kännas tyngre och magen mer otymplig.

Barnet: Barnet väger nu cirka 1000 gram och längden är omkring 35 centimeter och fötterna mäter fem centimeter. Hårstråna på huvudet är ganska långa. Mjölktänderna under tandköttet är färdiga. Barnet ökar nu i vikt cirka 27 gram per dag och har börjat drömma. Vad tror du att ditt barn drömmer om?





Pepparkaka vs. starwars



Magen den senaste tiden:




Go´kväll!

Strålande jul

Det har snöat länge nu, fiiin vit pudersnö ligger på marken! Vackert!
Har haft fullt upp de senaste dagarna!
Fredagen gick vi och tittade på luciatåget på nornan, såå himla mysigt, och alla var superduktiga! Vi stannade inte för fika, för vi skulle på middag hos svärmor och svärfar!:) Åt taccos och kollade på idol!
Eric sov över i lördags, han kom tidigt på lördagen, så bakade vi lussebullar, pepparkakor och gjorde årets pepparkakshus! :) Smarrigt blev det! 
Gjorde ckickybits,friterade räkor, lökringar och kokade ris till middag! Sen hade vi köpt Ice age 3 på ica,så det blev film kväll med godis! Söndagen julpysslade vi, lyssnade på julmusik, och målade bla hjärtan som han kunde ta hem och hänga i granen. :) Sen fick jag följa med på lucia-firande på hans dagis, eftersom Reine inte var hemma!:) Såå mysigt, och Eric och Nora var så duktiga! :)
Sen på kvällen så kom Lillis,Reine,Åsa och alla barn och fick julfika och sina julklappar! Eric blev supernöjd med sin starwars dräkt med lasersvärd!:)

I måndags tog jag lite julkort på Angelica och Leia, några blev jättefina! Men det va ju inte lätt att hålla Leia på plats och få båda att titta in i kameran SAMTIDIGT! haha...:)
Sen tonade Angelica mitt hår, och vi tittade på "svenska hjältar".
Igår va jag upp till Melina och Nelly och lämnade julklappar och fick fika!:) Fick även några julisar själv!:) Tackar,tackar!:)
Idag är min baby borta, och kommer inte hem förän imorgon... Så ikväll ska jag lyssna på "min" musik, (väldigt högt) och packa! :) Ska äta färdiga köttbullar i gräddsås och makaroner! hehe.. mumma!
Ska slänga in en bild, eller två, här också....

9 december

Igår var jag hos tandis igen, han drog en tand, som bara var i vägen, i underkäken. Han höll på i säkert 30min och böjde och drog. Jag blundade hela tiden, han fick påminna mig att andas... Tillslut lossnade den, och jag tittade upp, då började han visa mig tanden, precis som om jag var intresserad?!? Roten var lång, och det var därför det va så svårt att få den att lossna, sa han... Men efter 4 bedövningssprutor så kände jag faktiskt inte så mycket, men obehagligt var det... Strax efter 18.00 på kvällen hade hela bedövningen släppt, och vid 20.00 kunde jag äta min middag... (som blev mannagrynsgröt) Gick sedan och la mig och tittade på tv i sängen. Efter sportnytt så stängde vi av, och skulle sova.. J somnade direkt, som vanligt, men jag låg vaken till efter 03.00... Varje gång jag var nära att somna så började han snarka.... Och jag kunde bara ligga på rygg, annars fick jag blodsmak i munnen... Så jag är supertrött idag, och vill bara hem och sova!!
Nu har jag bara en lagning kvar, och sedan rotfyllningen sen är jag klar hos tandläkaren. Känns jävligt bra faktiskt! Det har kostat en del, men jag har bara mig själv att skylla, hade inte varit hos tandläkaren på flera flera år...

Idag bjöd Bosse på lunch, ris och korvstroganoff!:) Väldigt gott!

NU vill jag hem, ta en tupplur...


7 December

Nu är jag nästan klar med mina julklappsinköp! Vi åkte till stan i lördags, och var där hela långa dagen! 
Köpte även 2 julstjärnor också, så nu är det extra mysigt hemma i sovrummet och gästrummet! Blev även nya gardiner till gästrummet. Förutom det, så var jag ovanligt duktig, köpte nästan ingenting till mig själv! Va in på gina en snabbis, men ångrade mig,och gick ut! Tur var väl det, för engarna försvann fort ändå! Köpte bara mascara, hårtoning, tandkräm,strumpor och bodylotion till mig själv! Satt hela kvällen och slog in klappar!:) 
Nu har jag bara några klappar kvar, men dom tänkte jag kanske köpa i k-holm!

Igår satte jag mig och gjorde några julkort... Snön har ju varit så frånvarande i vinter, så har inte tagit några egna kort iår...:(
Har även fått 2 "förjulklappar" till av baby! Haha, han är lite knäpp! :) Fick iaf 2st parfymer! sötnosen min!

Nu är det klart, familjen kommer upp och firar nyår här! Så vi ska tränga ihop oss i vårat hus, och i Angelicas lägenhet. Hon kommer att fira nyår med sina polare från K-holm, någonstans i fjällen. Men jag hoppas att även Maddis och gänget kommer upp! :) 


 Min mage är rund som en fotboll! Här är en bild från förra veckan!  Idag är det exakt 100dagar kvar till BF!


3 december

Redan december, har nu gått 25 fulla veckor, går in i v 26 imorgon. Var hos BM idag, tog nytt blodprov,blodtryck, vägning, och mätning av magen. Vi fick även höra bebisens hjärtljud! :)
Allt såg bra ut, har gått upp 4kg sen inskrivningen!
Nästa gång blir det 7/1, alltså i v30, eftersom det är jul och nyår, så blev det flyttat... Men,det blir nog bra!:)

Igår fick jag en "tidig julklapp" av baby! Flickan som lekte med elden, perfekt! Så då kan vi se sista på bio nån dag! Han va med jobbet på Mikado och åt lyxig mat igår! Jag skulle också vilja äta där, men är inte så mycket för rå fisk... Men det fanns mycket annat gott!

Nu är det kallt ute, -17 idag! Äntligen vinter! 
På lördag ska vi till stan och handla julklappar! Måste försöka bestämma så mycket som möjligt innan vad jag ska handla! Jag hoppas att de flesta i Östersund är på skidstadion då, så att det inte är så mycket folk på stan! :)  
Kanske kan hitta något fint att ha på sig på jul och nyår!:)

Nu är det snart bara 2 veckor kvar tills jag och Bosse åker ner till familjen över jul! Ska bli såå mysigt!






RSS 2.0