Sjuklingar

Lucas har varit förkyld sen i lördags, febern kom på söndagen, och har hållt i sig... Den är inte skyhög, ligger runt 38, men snoret och hostan är nog jobbigast för honom... På tåget hem kräktes han upp gröten, och nyss kräktes han i sängen efter vällingen... Han bara hostade till, och sen kom allt ut... Jag tror att det är slemmet i halsen som ställer till det.. Han är ju pigg och så, leker och traskar runt, och äter mat utan problem... Hoppas att det går över snart!
Imorgon ska vi till BVC för 1årskontroll, undra om dom kommer ge honom sprutorna fast han är sjuk?! Jag har för mig att dom frågade sist, om han var förkyld, för då fick man vänta med vaccinet... Ska bli skönt att prata med en läkare iaf, och att han blir undersökt...

Han har lärt sig gå jättebra nu, släpper taget, och går utan "mål", tidigare har han ju bara gått om man sitter framför eller om han har siktat in sig på soffan eller så, men nu går han utan problem. Ramlar och tappar balansen ibland, men då kryper han mot väggen eller någon möbel och ställer sig upp igen och går vidare! Duktiga killen!!:)  Tänk att han blir 1år på fredag...

Helgen har varit super! Men, den berättar jag mer om imorgon! Nu ska vi slagga, Lucas somnade för ett tag sen så han ligger här brevid och sover sött...
Nu ska jag också sova... Jag är tussig jag med, haft feber och varit hängig hela dagen! Så det ska bli riktigt skönt att sova! Ligga och lyssna på stormen som är ute!! 

Lucas nya jacka från polarn o pyret:



och den fina overallen:

 

En bild på två (tre) sötnosar:


Kommentarer
Postat av: Melina

Vilken duktig kille!!:)krya på er nu!Vi har presenter åt er så är ni hemma i helgen och är friska tänkte vi lämna över dem:)kramar

2011-03-23 @ 08:31:22
Postat av: Helena

Fasiken det är sååå sjukt jobbigt att vara sjuk. Vi har ingen feber längre och Freja hostar inte. Men både hon och jag snoooorar utan stopp. Hur mycket snor kan det finnas egentligen?? Vad roligt att äntligen få höra och se hur ni har det. Och han går. Det är ju det roligaste av allt. Fast antar att det är mycket och göra nu och springa efter.. hehe!! Han vill väl överallt. Freja är långt ifrån att gå.. hon tar det lugnt den lilla damen. Har precis lärt sig att dra sig fram på golvet. Och fort ska det gå..Synd att vi missar hans födelsedag! Det ville ju vi vara med på. Men som det är nu kan vi inte åka.. har inga pengar. Men vi har massor med paket till killen! Den 30 april blir det dop. hoppas inte att det var datumet då Madde har 30 årsfest.. Jag kommer inte ihåg..Krya på er

2011-03-23 @ 20:56:28
URL: http://ochkompani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0