"Lill fredag!"

Känns som fredag idag, eftersom vi är lediga imorgon! Ska bli skönt!! Jag är tröttare än tröttast och hela veckan har Lucas glömt bort hur kul det är på dagis när han kommer dit... Han har gråtit hjärtskärande varje dag jag lämnat honom nu... :( Jag har jobbat till 18.30, så när jag kommer hem är det nästan direkt dax för gröt och nattning för Lucas del, så vi har inte setts så mycket känns det som..
Helgen som var, var kanon! Fredag var det middag hos Åsa, fick good mat och hade trevligt sällskap! :) Jocke låg hemma och var sjuk, så han missade middagen. Han kom och hämtade Luc när det var dax för honom att sova.
Jag stannade och hade roligt med resten av gänget!
Lördagen va seg, Jocke hade smittat mig så förkylningen var på plats igen... Även på Lucas. Han, stackarn, har väl aldrig riktigt blivit frisk... Hur länge kan barns förkylningar hålla i? Hosta har han ju haft väldigt länge nu, och då snackar vi månader!
Nu har lillis åkt hem igen,trååk!!! Det är så mysigt att ha henne här!!! ♥
Hela helgen så har vi typ bott hos Åsa och Reine. Lucas har lagt sig där, så har vi bara lindat in honom i en filt och lagt honom i vagnen när vi skulle hem. VI har kollat på film, och haft mysigt! Morsdag då, ja... Lucas måste ha glömt att det var morsdag, för någon uppvaktning från hans sida blev aldrig av! :) Men han pussade på sin lilla mamma ändå, så jag är nöjd!;) Reine lagade god morsdagsmiddag till oss iaf!

Nu är det snart dax för storsloken!! Årets stora gäddfisketävling! Ska bli grymt kul, och jag hoppas att det är fint väder så man kan ligga och sola och titta på båtarna.. På kvällarna är det dans, och liveband. Ska bli riktigt skoj!!

Idag ska vi till kompa på middag, skulle få grillat! Ska bli kul å se lilla valpen som de hämtade i måndags! Lucas är ju polare med Leia, men jag antar att den här lilla är något busigare!! :)

På lördag ska Lucas sova hos sin farmor och farfar. Första gången helt utan sin mamma!!! Jag vet att det kommer att gå bra, jag bara hoppas att han sover, så även farmor får sova! Kommer kännas konstigt, jag har aldrig varit utan plutten en hel natt! Men det ska bli otroligt skönt att få sova ut!

Äntligen skiner solen!!! Det har regnat alldeles för länge nu! Dax för oss att få lite sommar här uppe också!!

Bilder från helgen:




Äter ballerinakaka!:



Spelar med Nora och Leia:



Sötisarna var fina på fredagsmiddag:



Kläderna fick han av Mathias och Erika i 1årspresent:



Nora hade sminkat sig fin:



Moster Bosse och Luc:


Kommentarer
Postat av: Helena

Gud vad härligt att vara långledig nu när ni jobbar! Tyvärr jobbar bara Rich så nu är alla andra upptagna med att vara lediga och öppna förskolan stängd, så jag och Freja får roa oss själva i två dagar. SEn är Rich ledig lör-tis så det blir toppen!! Då ska jag ut och shoppa för pengarna jag fick från Freja i morsdagspresent..

Lucas har blivit så stor nu, svårt att tro att han varit bebis. Han kan ju så mycket också. Märker att Freja har blivit så stor också. Hon kan så mycket själv nu. Det är skönt tycker jag. =)

2011-06-02 @ 14:06:09
URL: http://ochkompani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0