SnöOnsdag

Jaha mer snö... Jag vill ha vår nu, bort med snön, fram med bar mark och strålande sol!! Tänk att vi skulle ha åkt till värmen snart, vad jag såg fram emot det.. Nu blir det inget alls... :( Jag hoppas att vi kommer iväg till Thai i vinter ist, har alltid velat åkt dit! Vi spar pengarna så får vi se... 
Dagarna rullar på, Lucas klättrar på allt, har lite mer koll på kroppen och balansen så han ramlar inte lika lätt som innan! Just nu sussar han sött!
Tänk vilken oromantisk man jag har då... Inga blommor, ingenting fick jag. Och ändå så fick han pengar AV MIG när han skulle på ica, så sa jag åt han att köpa lite tulpaner åtminstonde, men inte ens då fick jag några blommor! Hahaha, vilken romantiker!:)
Själv hade jag iaf lagat en god middag tills han kom hem!:) Men, men.. sånt är livet!:)
Ska på byggen och hämta ett paket, en födelsedagspresent till Luc!:)
Igår satt jag och fixade musik till J´s iphone... Gick rätt bra, men när jag skulle prova flytta låtar i itunes till mobilen, så gick det inte? Går det bara om man har låtarna kvar på datorn?? Har massor i Itunes men har lagt nästan allt på den externa hårddisken, så dom finns inte kvar på datorn... Funkar det inte då?? Marita??Helena?? Någon?? :)

Tänk att min plutt sover med sin filt, som han haft sedan han var nyfödd... Han fick den av sin momma och moffa, och den har inte blivit tvättad en endaste gång... Lite äckligt faktiskt... Den filten har han bara i sängen på natten, sen har han en i vagnen, och en massa djur-snuttisar också. Han är rätt söt när han är trött, ligger och flänger runt med sin filt, kastar den bakom ryggen, drar tillbaks den, och över huvudet, tills han somnar...
Napparna är också en favvo, får han syn på en napp, så åker den in i munnen direkt. Försöker inte låta honom ha napp när han inte ska sova, och han är rätt nöjd med det med... När han ska sova, så om han har 2 nappar så byter han hela tiden, tuttar först på den ena i typ 3sek, sen byter till den andra, och så håller han på tills ögonen inte orkar hålla sig uppe längre! :)  Sötnöt..



Nu har han vaknat vid 4 på natten, och vill ha välling och sen sover han till ca 09.00. Vi ska försöka vända lite på dygnet för hans del, få honom att lägga sig tidigare på kvällen, och upp tidigare på morgonen nu... Får börja med det till veckan.
Vi åker nog till Åkersjön i helgen, om det inte blir griskallt!!

Nu vill jag ha en Iphone, men viktigast är nog att köpa en dator snart... I förrgår gick den inte att starta, fick göra en systemåterställning, så har nu rensat den på filmer, många bilder osv.. Men det börjar bli dax för en ny... Vet bara inte vilken vi ska köpa..  Jag skulle vilja ha en liten, som är lätt att ta med sig.. Men samtidigt vill vi ha en större...

Bara nu när jag skrev detta, stängde den av sig, skitdator... Lika bra att sluta skriva...


Kommentarer
Postat av: sara

jag satt också och strulade med itunes, du måste ha låtarna på datan. Det där programmet kan göra en galen!

2011-02-16 @ 13:46:31
URL: http://masaa.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag håller med sara.. men det är svårt att få till det. om man int vet hur.. haha! Har en lika oromantisk sambo jag. Har sagt i en månad att han måste fixa ngt till alla hjärtans dag. nåt mysigt.. har nämnt det flera gånger. Av mig fick han gå skattjakt med hjärtanledtrådar.. massa söta grejer fick han. Men tror du han fixade nåt? icke sa nicke.. han skyllde på att det var mkt på jobbet. När skulle han hinna? han gick o köpte hämtmat.. hahaha!



så lucas kan somna själv i sin säng nu? vad skönt.. Just nu har freja sovit i sin säng i mer än entimme från att hon somnade där. Hoppas det håller i sig.men när jag skriver sånt brukar hon vakna..=)så skönt att det är längre än en halvtimme bara. imorn lär det väl bli en halvtimme dock..sen upp och sova på mamsen...

2011-02-16 @ 22:10:01
URL: http://ochkompani.blogg.se/
Postat av: Marita

Om ni blir hemma i helgen kanske jag tittar förbi en nånting!

Köp en iphone :)



2011-02-16 @ 23:50:01
URL: http://masaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0