Skärtorsdag!

Snart är det påskledigt! Härligt! Ännu bättre blir det om det är kanonväder, som det lovas!!
Igår hämtade jag Lucas på dagis, sen åkte vi till ICA för att hämta ut ett paket och där träffade vi sötisarna Freja och Helena!:)
Vi åkte hem och väntade på pappan och käkade middag, sen åkte vi till kompa och lekte lite med Frejis! Lucas fick sina födelsedagspresenter, tack så mycket fam. Preece/Thor! :)

När vi kom hem igen, så fick Lucas 1,5 portion gröt (ihopp om att han inte skulle vakna och vara hungrig) och efter ett tag fick han lite mer välling än vanligt och la sig i våran säng. Somnade och så skulle jag bära över honom till sin säng, så jag kunde gå och duscha, men när jag lägger ner honom så kräks han!! Blev nog för fullt i magen, så han kräktes på sin kudde, tog upp honom skyndade in på toan. Men precis utanför kom en ny spya! KUL! Jocke va på innebandy med så jag var ensam med en nerspydd onge och mamma... Tvättade av Lucas och la honom i min säng igen, där låg han snällt medans jag fick torka välling-gröt-spya lite här och där... Usch... Han va vaken tills Jocke va hemma igen, så vid 22 somnade han. Det blev ju såklart samma visa inatt som alla andra nätter denna vecka, han vaknar, gnäller och äter välling... Måste få ett stopp på detta!! Får ta och vara hårdare på bestämda mattider, och oftare. Vi får köra hårt med detta i påsk. Måste nog även testa någon annan välling... Frågan är bara vilken... 

Nu är Thai-resan bokad tror jag. Fick bekräftelsemail iaf så måste betala anmälningsavgiften idag...

Nu är det snart lunch, och jag ska äta på bagis med Jocke och Luc!

Glad påsk!


Kommentarer
Postat av: Helena

sååå roligt att träffa er när vi är här. och Lucas e en sån liten gounge. hans skratt är ju helt underbart! han förgyllde min kväll.. nu ska jag sussa eftersom jag blivit en kärring! =)

2011-04-22 @ 23:05:50
URL: http://ochkompani.blogg.se/
Postat av: Anonym

woho! äntligen frisk från mitt halsfluss och ute i bloggvärlden igen <3 allt väl?

2011-04-24 @ 22:43:19
Postat av: freja

woho! äntligen frisk från mitt halsfluss och ute i bloggvärlden igen <3 allt väl?

2011-04-24 @ 22:43:38
URL: http://stocktownstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0