magsjuka

Vi trodde L var bättre igår, han hade ätit bra med gröt och var pigg. Men senare på kvällen, när det blev dax att äta middag så åt han ingenting... Han har inte kräkts något mer, men han har diarré. Så det blir nog inget dagis denna vecka... :( Igår kväll så kände jag mig illamående, men trodde mest det berodde på att vi hade ätit stuvade makaroner.. Men på natten vaknade jag och rusade till toan. Jag hade också fått magsjuka, så fort jag la mig så fick jag gå upp igen, och efter några timmar, och då det inte kom upp något mer när jag spydde, så la jag mig i soffan. Jag var så sjukt törstig, det va så gott med iskallt vatten, så efter första spyan drack jag lite. Det fick jag ångra! När jag väl sov, så drömde jag om isglass, vatten och dricka! Haha, helt sjukt att man kan vli så sugen på något! Nu är klockan snart fem, och jag och L har sovit. Jag har inte spytt mer, men är dålig i magen.
Jag kommer inte ihåg sist vi bytte så många bajsblöjor på Lucas, det måste varit när han var nyfödd!
Jag tycker synd om oss båda, han har bara ätit gröt, och jag ingenting. Magsjuka är det värsta jag vet!

Nu till något roligare!
Igår fick Lucas bada, undertiden klippte jag honom! Haha, undra om mosterfrisör kommer att skälla på mig?!? Hans "tuppkam" var så lång, så jag klippte av den lite!:) Det var ju inte så mycket att klippa, så jag tror inte att det syns så mycket!:)
Nu vaknade han också, så ska plocka ur honom ur spjälsängen!







Kommentarer
Postat av: Melina

nej det är ingen höjdare den där kräksjukan inte:/Hoppas ni snart mår bra igen!!kram på er

2011-04-13 @ 10:00:34
Postat av: Helena

Fy vad trist att vara magsjuk..det är ju det värsta som finns verkligen! Trist att sjukdomarna löser av varandra när de börjar på dagis också. Typiskt.. Freja har ju dock nästan ett år kvar innan hon ska börja! eller ja, 9 månader iaf. Usch börjar redan gruva mig.



Det är såå skönt att äntligen vara hemma. Borta bra men hemma bäst!

2011-04-14 @ 14:04:47
URL: http://ochkompani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0