Dagiskillen

Igår när jag hämtade honom började han grina så fort han såg mig. Han satt fortfarande och åt mackan från mellis, så han fick sitta i mitt knä tills han ätit klart. Det hade gått bra på dagis, han hade lekt mycket, sovit bra, ätit bra! När vi kom hem så gick vi på ICA och köpte kyclking,paprika och lök och gjorde en pastasås med kyckling. Efter det gick vi ut och krattade sten från gräsmattan, Lucas va med, men ville inte släppa mig. Så fort jag gick ifrån honom skrek han... Trött och mammig...
Strax innan 19 fick han gröt, och sen gjorde vi iordning honom för natten, fick välling och la honom i våran säng (i hopp om att själv få sova hela natten) och han somnade rätt fort... Själv gick jag och la mig 22, va helt slut, och när Jocke la sig kände jag att Lucas blöja hade läckt... Så Jocke bytte på honom, och då vaknade han såklart.. Va väl vaken i 1 timme kanske, åt välling och somnade om... Vaknade lite senare på natten, åt mer välling och somnade om... vaknade strax innan 7, åt välling och sen gick vi upp. Undra om han inte får i sig tillräckligt med mat på dagen, eftersom han äter så mycket på natten?? Visst behöver han säkert inte äta vällingen på natten, men hellre det och att han somnar om snabbare än att han ska vara vaken längre... Vällingen gör ju honom sömnig ändå! Många gånger när han vaknar tror jag att det är magen som spökar...
Åh, jag tror vi kanske får skicka honom till faster Helena några dagar, hon har ju lyckats bra med Frejas sovrutiner nu!

Imorse så åkte vi till dagis, och så fort han såg dagisfröken så försökte han gömma sig bakom mig, och började gråta... Lurade bort det lite snabbt, och han va blev tyst, men så försökte jag bara att gå och då började han gråta igen... Men jag gick bara... Han lugnar ner sig fort, men jag längtar tills han fattar att jag kommer och hämtar honom senare, och han tycker att det är kul att komma till dagis på morgonen, även när jag lämnar!! Med pappan går det ju bra, då skrattar han och går iväg och märker inte ens att Jocke går därifrån...
Men,men, det kommer nog... Det är väl som Melina säger, att snart vill han inte gå hem! ;)

Idag kommer Frejis och Helena! Ska bli kul å träffa sötisarna igen!!:)


Kommentarer
Postat av: Helena

Åh.vad jobbigt det måste vara när han är ledsen, usch. Jag tycker att det är jättejobbigt när Freja blir ledsen när jag går. Mest för de personerna som jag vet måste ta hand om henne.. =) Men man vet ju att de lugnar sig efter en stund.. förhoppningsvis! Förstår precis hur du menar med att man hellre vill att han somnar om fort än att de ska vara vakna på natten. Så var det med mig och amning, tror aldrig jag hade slutat amma om vi inte hade börjat med att få henne sova på nätterna. Under en dag äter freja, 1,5 portion gröt med 1 dl frukt till frukost, 2 dl mat eller mer och 1 dl frukt till lunch, 2 dl moothie till mellanmål, 2 dl (eller en barnmatsburk) mat och 1 dl frukt till middag och sen 1-1,5 portion gröt med fruktpuré till kvällsmål. Och sen sover hon gott hela natten!! =) Så mycket mat ska ner.. och man behöver inte vara orolig ifall de äter så mycket för ut kommer det på ett eller annat sätt. Och freja har ju gått ned i vikt trots att hon äter 5 gånger om dagen. =) Men som du säger spökar magen kan man ju inte sova heller, så jag ger alltid mer katrinplommoin eller så, för hellre lös än hård. Det var sååå mysigt att ses igår och Lucas har blivit sååå stor ju. en riktig kille!! Vi ses senare ikväll!!

2011-04-21 @ 10:31:47
URL: http://ochkompani.blogg.se/
Postat av: Helena

2011-04-21 @ 10:36:29
URL: http://ochkompani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0