Lucas 8 veckor

Imorgon blir lillfisen 8 veckor gammal! Tänk vad fort det har gått... Han växer och växer, vi vägde och mätte igår, 4210g, och 56cm lång! Mycket bra!
Han har även börjat försökt att få tag och greppa saker, ligger och boxar på sin leksak på vagnen hela tiden!:) Och mosters hår är kul att dra i!:) Vi har det bra, han sover hela natten, somnar när vi lägger oss, och vaknar runt 6, äter och somnar om...:) Idag tog vi sovmorgon och låg i sängen till 10!
Jag mår också bättre, i måndags var vi till sjukan, och träffade läkaren som hade tittat på bölden innan de skar i mig, och han tyckte att det såg mycket bättre ut! Så de klippte bort slangen, och behöver inte spola längre. Nu ska det få växa ihop och så håller jag tummarna på att det inte kommer tillbaks! Idag är sista dagen för penicillin, skönt! Nu vill vi bara ta det lugnt och njuta av livet, inte fara till sjukhuset stup i kvarten...
Det pågår en renovering här på huset, Jocke håller på att skrapa och tvätta huset, och vi har fått otroligt mycket hjälp av svärföräldrarna! Även Mange va hit och hjälpte till en dag! Tusen tack!♥
Tyvärr så har solen gömt sig idag... Men vi är glada över att det är 15grader ute ändå!:)
I helgen var det marknad! Fredagen så satt vi på sjukhuset hela dagen, och väntade på att få träffa en läkare... Jag tyckte inte att knölen i bröstet hade blivit så mycket bättre... Men efter en snabb koll (efter 3timmars väntan) så sa läkaren att det såg bra ut, och att jag skulle komma tillbaks på måndag igen.
Det regnade hela dagen, så mågon marknad blev det inte för våran del.
Lördagen däremot, var det strålande sol, och 20grader varmt i skuggan! Då var vi ute hela dagen! Skönt att komma ut och träffa lite folk! Rolle och Fia + ett gäng, var förbi på fika, och Lucas fick kläder!:)
Han har blivit bortskämd med alla presenter!:) I måndags var även Jockes mormor förbi med kläder och en fin stor nalle!

Just nu sover fisen, och jag måste snart väcka honom... Ska på efterkontroll till barnmorskan strax...
Min blogg har blivit rätt tråkig känner jag... Lägger bara ut bilder på min lilla fis, men det är ju för att han är det finaste jag vet!:) Skiver ju mest bara om honom, och allt runt omkring, men det händer inte så mycket annat just nu!:) 
Jag och Åsa funderar på att ta en sista minuten i sommar, med bara Lucas och Eric... Får se vad plånboken säger om det...:) Moster Carola och flickorna åker till Grekland idag(?), hade hittat resa för ca1000kr/pers för en vecka! Hade lätt hakat på om lillfisen hade varit liiite större!
 
Lite bilder:
Barbapappa kläder från Rolle och Fia:

Snygg body från farbror Mange:

Taget igår:


Hej då för idag!:)

Kommentarer
Postat av: Moster Madde

Han e för fin mosters lilla fis...



2010-05-19 @ 21:12:23
Postat av: melina

Sååå fin lillplutten e:)Å glader minsann, blir en liten charmör det där när han växer upp garanterat;)Skönt att du är piggare gumman,håller tummarna för att det det får förbli så nu också. Ha d bäst!Nelly hälsar Lucas så gott!kramen

2010-05-20 @ 09:15:40
Postat av: Helena

Skriv på du!! Jag suger åt mig allt... är ju så trist att vi är så långt borta! =( Men i sommar kommer vi hem och hälsar på! PoK

2010-05-20 @ 19:45:47
URL: http://ochkompani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0