En bra dag!

Tog sparken till vårdcentralen imorse. Fick ta ett stick i fingret, visade ett blodsockervärde på 4,2.  Drack sedan sockerlösning, vilket inte alls var så farligt som jag trodde, smakade vatten med socker!:)
Sen fick jag ligga i ett rum, och vänta i 2 timmar. Lyssnade på musik på ipoden, läste gravid-tidningar och lite i en bok jag hade med mig, och vilade en stund. Sen var det dax igen, ett nytt stick i fingret, och det visade 7,0! Hade jag haft graviditetsdiabetes, så hade det visat över 10, så jag traskade hem, nöjd och glad! :) Käkade lite fil och havrekuddar, och gick sedan till jobbet!
Skönt värre! Känns som att min graviditet har varit väldigt smärtfri, undra om det är på gott el ont... Har ju inte haft så ont el jobbigt än, så tänk vilken smärta det kommer att bli för mig vid förlossningen! Hjälp!!! Det kanske hade varit en lättare smärta om man hade haft foglossning, el nåt annat ont under graviditeten iaf.?! Men, jag har ju mindre 7 veckor kvar.


Kommentarer
Postat av: Lina

Åh va skönt!!! Perfekt!!

Du kanske är superföderskan åxå, kan gå rätt smärtfritt för en del. Du är säkert en sån :)

2010-01-25 @ 22:58:06
URL: http://gryyynet.blogg.se/
Postat av: melina

Vad skönt att det inte var ngt gumman...slipper du oroa dig de sista veckorna nu. Vila och fokusera på det som komma skall. Kramar

2010-01-26 @ 13:36:13
URL: http://memmzan.webblogg.se/
Postat av: Lina

Ja, jag blev hemma idag jag....så ont, tror nästan den sjunkit ner nu.

Tänkte ju jobba v 8 ut, vi har bf v10 på tisdagen.

Hoppas detta ger sig så jag klarar det bara.

Hur länge skulle du jobba?

Är ni klara med alla inköp och förberedelser? :)

2010-01-27 @ 16:26:35
URL: http://gryyynet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0