Åh nej

Hade högt blodsocker, så måste göra en glykosbelastning på måndag... Fan, va jag inte hade lust med det! :(
Annars såg allt bra ut... Magen växer som den ska! Hon frågade om jag tyckte att det var obehagligt att ligga på rygg? Eftersom bebisen låg och tryckte på stora kroppspulsådern, vilket kan leda till att man blir svimfärdig osv. Förklaringen till att jag har svårt att somna!:) Har tyckt att jag legat obekvämt, hur jag än ligger, och blir tillslut så frustrerad för att jag inte kan somna!

Har läst lite om glykosbelastning och graviddiabetes nu, min syster hade det, och min moster, om jag inte minns fel?!
Ofta har man inga symptom av graviditetsdiabetes, men du kan märka något eller alla av dessa:

• trötthet
• ovanlig törst
• kissar mycket
• suddig syn

Typiskt... Alla passar in...

Men, de e bara att hålla tummarna att det går bra på måndag!! Kul å sitta där, i 2 timmar! *Suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0