Onsdag...

Hallå... Jag blir retad på mitt jobb! HA... För min dialekt, eller för mina ordval...
Jag säger "va nåra vi är idag"... Asså, ärligt.. Jag vet inte ens vad det är som jag säger fel,hehe... 
Jocke har NÅGRA ord som han skrattar varje gång jag säger... Det är bla "nä´rå, då´rå, jo´rå".... Skulle jag fundera ett tag så skulle jag nog komma på några till!
Det är kul att det roar nån! :D
De roliga är ju att ingen lägger märke till detta hemma i K-holm, eller Melina säger inget, men däremot så hör kompisar i K-holm att jag inte pratar likadant som jag gjorde förr...
Så jag är väl en blandning antar jag! : )

Kommentarer
Postat av: Marita

Förlåt, men jag förstod inte vad du skrev. Förstår inte sörmländska. Men roligt att du försökte iaf :) Puss

2008-01-30 @ 14:17:27
URL: http://masaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0